Kako ostati zdrava, sretna i ispunjena u izolaciji?

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Biti u karanteni kod kuće odlična je prilika da pratite svoje navike, a i da ih bolje upoznate.

Odjednom imate vremena za sve pa tako i za isprobati sve one recepte koje ste „spremili“ s Instagrama za dane „kada će biti vremena“, ali isto tako imate vrijeme za uhodavanje u novu rutinu vježbanja, da jedete zdravo – kuhano i/ili da pročitate knjigu, ugasite TV – za promjenu.

Evo nekoliko savjeta kako ostati zdrava, sretna i ispunjena za vrijeme karantene kod kuće:

 

Napravite si raspored – plan dana

Napišite popis stvari, aktivnosti, ciljeva koje želite odraditi kroz dan. Ako zapišete svoj plan i vremenski odredite kada i koliko dugo ćete što raditi, lakše će vam biti slijediti plan i obaviti sve što ste naumili. Nemojte prespavati cijelo jutro, dajte sve od sebe da se budite u isto vrijeme kao što ste se budili kad ste išli na posao, barem približno – tako da si ne remetite spavanje, posebice sada kad se razdanjuje već oko 6 h ujutro.

 

Odradite rutinu vježbanja, kratki trening je bolji od nikakvog

Boravak u kući također vam omogućuje vrijeme za pridržavanje ili uvođenje rutine vježbanja u vaš život. Ako dugo pokušavate smršaviti i poboljšati kondiciju, sad je najbolje vrijeme za to!

Ne trebate ići u teretanu ni parkove, ne trebate 100 rekvizita i sprava da bi mogli odraditi dobar trening i pritom ispustiti koju kap znoja. Sve što trebate je kutak vaše kuće u kojem imate optimalan prostor, malo vremena, volje i strpljenja (ako ste početnik – neće svaka vježba ići glatko).

Na internetu je dostupno mnoštvo rutina vježbanja koje možete odabrati prema svojoj dobi i tjelesnoj kondiciji.

 

Jedite zdrav doručak

Doručak je najvažniji obrok dana i treba biti bogat hranom koja sadrži zdrave masti, bjelančevine i cjelovite žitarice, vlakna kako bi čim dulje bili siti. Izbjegavajte prerađene proizvode od bijelog brašna, proizvode prepune šećera i trans-masnoća. U svoj doručak uvrstite raznolikost i napravite kombinacije različitih namirnica po vlastitom ukusu, eksperimentirajte – sad barem imate vremena. 😉

 

Napravite si radnu stanicu

Ako imate tu privilegiju da možete raditi iz sigurnosti vlastitog doma, prije svega možete biti zahvalni što vam je to omogućeno jer mnogima nije. Imajte to na umu kad vas ulovi nevoljkost zbog posla koji ste donijeli kući. 🙂

Odaberite miran kutak u stanu/kući, stol, stolicu – stvorite si uvjete kao da ste na svom radnom mjestu (ok, dress code ne morate poštivati, trenirke, hoodie majice, pidžame su ok). Nemojte sjesti s poslovnim laptopom na kauč, pred TV jer nećete mnogo toga efektivno odraditi.

 

Napravite kratke odmore

Našem tijelu tijekom dana trebaju kratki odmori za nadoknadu izgubljene energije. Tijekom radnog vremena napravite 3-4 kratke pauze kako biste izbjegli nagli pad koncentracije i energije.
Unaprijed isplanirajte trajanje odmora i pokušajte ne produžavati te fiksne pauze.

 

Organizirajte ručak

Napravite sebi zdrav ručak i pokušajte ga pojesti zajedno sa svojom obitelji. Karantena kod kuće daje svima u obitelji rijetku priliku da sjednu i barem jedu zajedno.

Neka vam ručak bude ispunjen svim vrstama hranjivih sastojaka potrebnih za zdravo tijelo. Pazite što jedete i izbjegavajte grickanje nezdravih prehrambenih proizvoda (štapići, pereci, čips…). Izbjegavajte jesti fast food, sada nemate izlike da vam nedostaje vremena za planiranje obroka i kuhanje.

 

Učinite šetnje u zatvorenom prostoru navikom

Sati provedeni u istom, sjedećem položaju tijelo učine ukočenim. To dovodi do bolova u kralježnici i zglobovima. S vremena na vrijeme ustanite od stola i prošećite unutar samog doma. Istegnite se u pauzama da se mišići mogu procirkulirati.

Imajte na umu i na svoje mentalno zdravlje; pokušajte se prepustiti različitim aktivnostima kako biste ostali aktivni. Osim posla, možete pogledati i svoj omiljeni film, čitati, baviti se vrtom, početi novi hobi… Nemojte previše upijati sadržaje društvenih mreža, to vam neće pomoći da aktivirate mozak, naučite nešto novo ili usvojite neku novu disciplinu.

 

Večerajte u pravo vrijeme

Za zdrav um i tijelo preporučuje se večera prije 20 sati. To bi trebao biti najlakši obrok dana i mora se jesti u malim porcijama. Pokušajte se zdravo hraniti i jesti samo da biste zadovoljili glad.

 

Osigurajte adekvatan san

Spavanje igra važnu ulogu u funkcioniranju imunološkog sustava, metabolizmu, pa čak i našem učenju. To je jedan proces koji nam pomaže da se napunimo energijom za novi dan. Dobar san od 7-8 sati neophodan je za očuvanje zdravlja i uma i tijela.

Share.

About Author

Valentina Sumpor

FITNESS TRENERICA Diplomirana ekonomistica (EFZG) i fitnes trenerica (FITNES UČILIŠTE) s višegodišnjim iskustvom u fitnesu, treniranju i usmjeravanju ljudi ka boljem, zdravijem načinu života. Osnovala je i vodi SanaGravida centar za žene koji je usmjeren na savjetovanje i vježbanje trudnica i žena svih dobi s ciljem poboljšanja kvalitete života žena u našoj zajednici.

Comments are closed.