Kolumna za vaše noge i dnevnu dozu pozitive

Pinterest LinkedIn Tumblr +
Vjezbe za bolna stopala i gleznjeve

Foto: Ingram Image

Jeste li se ikad probudile, otvorile oči i osjetile zahvalnost na zdravlju? Na pokretnim nogama i rukama, na tom svom divnom tijelu koje je tu samo za vas; da vas služi, da kroz njega iskusite, čujete, dodirnete, vidite i osjetite vlastiti život i svijet? Niste?

Svaki trenutak je pravi trenutak da počnete, da odlučite osjetiti zahvalnost što imate samu sebe barem jedanput dnevno; najbolje odmah ujutro, čim se probudite 🙂

Često će vam se dogoditi da vas ta mala odluka odvede na mnoge druge stvari, ljude, iskustva u vašem životu za koje možete biti zahvalni… Tako se meni dogodilo jednog super sunčanog jutra…

Upala tetive lijevog koljena i frustracija što ne mogu odraditi trening kako sam zamislila, gurkala me da odustanem i vratim se u krevet. Dok sam ležala na podu vježbaone u samosažaljenju (kakvom sve pribjegnemo u nekim trenutcima), odnekud mi je došla misao da se ponašam nezahvalno. Nezahvalno za zdravlje, pokretljivost… za sve što imam zapravo; od sebe same do vlastite vježbaone u kojoj vodim treninge divnim ženama koje dolaze i daju mi svoje povjerenje.

Osjetila sam grižnju savjesti pomislivši na činjenicu koliko ljudi nema pola onoga što imam; zdravo tijelo, duh, um, prijatelje, obitelj, savršen posao… a što ja radim? Ležim na tatamijima i oplakujem što ne mogu odraditi čučnjeve i iskorake kako sam planirala. Brzo sam se ustala i odvježbala trening za trbuh i leđa, završivši s vježbama za istezanje i razgibavanje stopala koja su me boljela i grčila se danima. Istu rutinu sam ponavljala 2 tjedna dok mi se upala tetive nije povukla, a grčenje u stopalima svelo na minimum.

Potaknuta ovim iskustvom voljela bih vam pomoći da osvijestite koliki stres naše noge prođu svaki dan, bilo od strasti prema nošenju štikli, tenisica s ravnim uloškom ili zbog trudnoće (vaše tijelo dobiva na težini uslijed rasta i razvitka bebe, gležnjevi natiču, javljaju se bolovi i sve manje vaše obuće vam pristaje). Kako god, česta je bol u stopalima, nogama koju ignoriramo – to može dovesti do povreda, upala; što sam osjetila na vlastitoj koži tj. koljenu.

Za prevenciju neželjenih stanja, trebate odvojiti 15-tak minuta svog vremena i imati malo volje. Toliko je jednostavno. 🙂

 

Smanjite natečenost u nogama

Kako biste smanjili natečenost u nogama, prije spavanja podignite noge te ih ravno ispružene prislonite uza zid, privucite stražnjicu do zida tako vam kukovi budu pod kutom od 90°, stavite jastuk ispod donjeg dijela leđa i zadržite tu pozu 5-10 minuta.

Ova korisna poza pomoći će da se krv vrati iz donjih ekstremiteta u gornji dio tijela, da se tijelo opusti, da se smanji natečenost gležnjeva, poboljša probava i cirkulacija.

 

Vježbe za bolna stopala i gležnjeve

Svaku vježbu odradite 20 sec, ponovite 3 serije s pauzama od 1 minute između svake.

pomicanje stopala gore dolje

1. Pomicanje stopala gore-dolje

 

pomicanje stopala lijevo desno

2. Pomicanje stopala lijevo-desno

 

rotacija stopala

3. Rotacija stopala

 

podizanje i spustanje na nozne prste

4. Podizanje i spuštanje na nožne prste

 

pregibanje i ispruzanje noznih prstiju

5. Pregibanje i ispružanje nožnih prstiju

Autorica: Valentina Sumpor

Share.

About Author

Valentina Sumpor

FITNESS TRENERICA Diplomirana ekonomistica (EFZG) i fitnes trenerica (FITNES UČILIŠTE) s višegodišnjim iskustvom u fitnesu, treniranju i usmjeravanju ljudi ka boljem, zdravijem načinu života. Osnovala je i vodi SanaGravida centar za žene koji je usmjeren na savjetovanje i vježbanje trudnica i žena svih dobi s ciljem poboljšanja kvalitete života žena u našoj zajednici.

Comments are closed.