7 Pravila za očuvanje mentalnog zdravlja

Pinterest LinkedIn Tumblr +

mentalno zdravlje

U životu smo sretni ili nesretni zbog nečega ili nekoga. Možda je došao trenutak da sreću počnete sagledavati kroz kategoriju zahvalnosti. Nikad ne stavljajte nikoga iznad sebe. Vi ste jedinstveni, imate svoju svrhu postojanja.

Naučite izražavati svoje osjećaje. Osjećaje nikad nemojte zadržavati u sebi. Naučite podijeliti i tugu i razočaranja s osobama koje su vam bliske i kojima vjerujete.

1. Ne zaboravite se smijati, posebno sebi

Neprestano tražite smiješne situacije u svome okruženju. Potrudite se isprovocirati takve situacije, namjerno napravite nešto „glupo“ i potpuno neočekivano. Najbolji lijek za sve zdravstvene probleme, a ujedno i najjeftiniji je smijeh, samo ako ga uzimamo u redovitim dozama.

 

2. Naučite se opustiti

Iskoristite knjige, filmove, programe, radionice i sve druge materijale uz čiju pomoć ćete se opustiti. Odmor i opušteno stanje unapređuju naš mozak te pomažu samoizlječenju tijela. Trebate naučiti opuštati se bez da to smatrate gubljenjem vremena. Uostalom, samo u dokolici mozak može iskoristiti svoje kreativne potencijale. Nikud ne žurite, život je i tako kratak, ne pokušavajte ga pretrčati.

 

3. Naučite reći ne

Reći NE je čest problem s kojim se susreću neki pojedinci u privatnom i poslovnom životu. Nekad se plašimo da će to zvučati grubo, neljubazno, pokvariti nam odnose s ljudima koji su nam važni ili uzrokovati sukob. Kada naučite reći jednostavno NE nerazumnim zahtjevima, očekivanjima i pitanjima, otkrit ćete kako imate više strpljenja za one razumne zahtjeve.

 

4. Štitite svoje pravo da budete samo čovjek

Nikad nemojte dopustiti drugima da vas stave na pijedestal. Od vas će tada očekivati savršenstvo, a nitko nije savršen. Dopustite li im to, bit će poprilično ljuti kada otkriju vaše mane. A i vas će previše opterećivati osjećaj da stalno morate biti savršeni.

 

5. Vježbajte pozitivnost ohrabrujući druge

Svaki put kad drugima uputite iskrenu rečenicu ohrabrenja, radite na svome poboljšanju. Ohrabrivanje ne znači laskanje.

 

6. Obratite pozornost na duhovno

Usporite, naučite slušati svoju intuiciju. Odvojite vrijeme za pronalazak svog spiritualnog puta. Ravnoteža je stanje koje postižete kada su svi aspekti vašeg života u harmoničnom stanju. Kako biste postigli ravnotežu morate shvatiti što je vama važno u životu.

Uravnotežen životni stil je najjednostavnije rečeno život u kojem se energija za obveze usklađuje s energijom koju koristimo za vlastito zadovoljstvo.

Ipak, nemojte očekivati promjenu preko noći. Uravnoteženost nije lako postići, ali kada je ostvarite, osjetit ćete veće zadovoljstvo životom, ispunjenost i poboljšano mentalno zdravlje.

 

7. Ne očekujte da Vas drugi učine sretnom osobom

U životu smo sretni ili nesretni zbog nečega ili nekoga. Pokušajte promijeniti dosadašnje obrasce procjenjivanja sreće. Možda je došao trenutak da sreću počnete sagledavati kroz kategoriju zahvalnosti.

Budete li se pridržavali ovih pravila izbjeći ćete traćenje vremena na ljude koji vas deprimiraju i ne cijene dovoljno, a otvorit ćete mogućnost za povezivanje s nekim tko će znati izvući najbolje iz vas.

Share.

About Author

Doc. dr. sc. Dubravka Šimunović

Magistrirala je i doktorirala na Medicinskom fakultetu u Zagrebu. Od 1988. godine zaposlena je na Zdravstvenom Veleučilištu u trajnom zvanju profesor. Stručni interes usmjerila je na očuvanje mentalnog zdravlja u svim dobnim skupinama. Kao redovni profesor na Zdravstvenom veleučilištu u Zagrebu izvodi nastavu za potrebe nekoliko Studija. Kao vanjski predavač održava nastavu na Sveučilištu u Zagrebu i Osijeku. Nositeljica je strukovnih kolegija za potrebe izvođenja nastave na Visokoj školi u Prijedoru. Uz kongresna priopćenja na tuzemnoj i inozemnoj razini jedno je vrijeme aktivno sudjelovala kao predavač na međunarodnom projektu iz mentalnog zdravlja za potrebe edukacije zdravstvenih djelatnika u Bosni i Hercegovini. Na jednoj od radijskih stanica uređuje i vodi emisiju iz područja javnog zdravstva. Tijekom 2019. diplomirala je iz područja logoterapije i egzistencijalne analize.

Comments are closed.