Naučite iskazivati emocije

Pinterest LinkedIn Tumblr +
iskazivanje emocija

Viktor Hanacek, Picjumbo

Često, zbog mira u kući i pretjeranog uvažavanja tuđih potreba, ne iskazujemo emocije. Ako smo nervozni, nastojimo to prekriti jer ne želimo da se naši bližnji osjećaju loše zbog nas.

Ponekad imamo silnu potrebu isplakati se jer nam se čini da se ogromna količina tuge nagomilala u nama. Opet se suzdržavamo jer se bojimo kako će to naši ukućani protumačiti. Ovo je vrijeme kontrole u svim sferama života. Kontrola i samo kontrola je riječ koja obilježava naše živote.

I što učiniti s nagomilanim emocijama koje vučemo poput prikolice iz jednog dana u idući?
Naučite izražavati svoje osjećaje. Osjećaje nikad nemojte zadržavati u sebi. Naučite podijeliti i tugu i razočarenja s osobama koje su vam bliske i kojima vjerujete. Zapamtite, osjećaji s kojima se suočite, već su napola riješeni. Budete li zadržavali osjećaje, negativna energija u vama će se nakupljati što može prouzrokovati neke bolesti, a mogli bi ste i eksplodirati u najneočekivanijem trenutku.

Ne uspoređujte se s drugima

Cijeli život, bilo direktno ili indirektno, uspoređuju nas s drugima. Dok smo bile djevojčice uspoređivali su nas sa susjedovim djevojčicama, starijom sestrom ili bliskom rođakinjom. To nas je smetalo, ali vremenom smo se navikli. Onda smo se počeli uspoređivati s mladim, dugokosim djevojkama s naslovnica ili filmova, to nas je zastrašivalo jer smo mislile koliko smo drugačije od onih kojima se drugi dive.

Onda su nas partneri počeli uspoređivati sa svojim majkama, sestrama, rođakinjama, a ponekad su tražili sličnost s nekim drugim, tuđim ženama, to nas je izluđivalo.

Podvucite crtu i prekinite s uhodanom navikom uspoređivanja. Ljudi se često znaju iznimno diviti drugima, a da ne cijene svoje uspjehe. Na takav način u sebi stvaraju osjećaj zavisti koji ih iznutra izjeda.

Nikad ne stavljajte nikoga iznad sebe. Vi ste jedinstvene, imate svoju svrhu postojanja i mnogo je važnije prepoznati tu svrhu, nego gubiti vrijeme na dostizanje tuđe.

 

Budite blagi sa sobom

Dopustite sebi da budete loše raspoloženi, da se osjećate tužno ili preplašeno. Važno je da znate prepoznati svoje emocije, isto koliko je važno da možete odgovoriti sebi što je prethodilo lošem osjećanju, što mogu učiniti da se osjećam bolje.

I nemojte zaboraviti, u životu je sve prolazno. Kao što dođu i prođu dobre emocije, tako je i s lošima. Podijelite emocije s ljudima koje volite, kao što dijelite svakodnevicu. Zasigurno će pokazati razumijevanje. Kao što razumiju da Vas boli glava, zašto ne bi razumjeli da ste tjeskobni ili ljuti.

Share.

About Author

Doc. dr. sc. Dubravka Šimunović

Magistrirala je i doktorirala na Medicinskom fakultetu u Zagrebu. Od 1988. godine zaposlena je na Zdravstvenom Veleučilištu u trajnom zvanju profesor. Stručni interes usmjerila je na očuvanje mentalnog zdravlja u svim dobnim skupinama. Kao redovni profesor na Zdravstvenom veleučilištu u Zagrebu izvodi nastavu za potrebe nekoliko Studija. Kao vanjski predavač održava nastavu na Sveučilištu u Zagrebu i Osijeku. Nositeljica je strukovnih kolegija za potrebe izvođenja nastave na Visokoj školi u Prijedoru. Uz kongresna priopćenja na tuzemnoj i inozemnoj razini jedno je vrijeme aktivno sudjelovala kao predavač na međunarodnom projektu iz mentalnog zdravlja za potrebe edukacije zdravstvenih djelatnika u Bosni i Hercegovini. Na jednoj od radijskih stanica uređuje i vodi emisiju iz područja javnog zdravstva. Tijekom 2019. diplomirala je iz područja logoterapije i egzistencijalne analize.

Comments are closed.