Zašto biste trebali uvrstiti šipak u prehranu?

0

Šipak spada među najzdravije namirnice na svijetu. Pomaže u borbi protiv različitih bolesti, unapređuje zdravlje, podiže raspoloženje.

 

Zašto biste trebali uvrstiti šipak u prehranu?

Osigurava hranljive tvari

Samo jedna šalica sjemenski šipka osigurava 30% preporučenog dnevnog unosa vitamina C, 36% vitamina K, 16% folne kiseline i 12% Kalija.

Sjemenke šipka su bogate vlaknima, vitaminima, mineralima i bioaktivnim biljnim spojevima.

 

Snižava krvni tlak

Visoki krvni tlak je jedan od vodećih pokretača srčanog i moždanog udara. Redovito konzumiranje soka od šipka može sniziti tlak u samo dva tjedna.

 

Smanjuje rizik od nastanka srčanih bolesti

Bolesti srca su trenutno najčešći uzrok prerane smrti u svijetu. Šipak snižava razinu kolesterola i regulira cirkulaciju krvi.

 

Pomaže u borbi protiv artritisa i boli u zglobovima

Artritis je čest problem u zapadnim zemljama. Šipak može spriječiti nastajanje enzima koji štete zglobovima.

 

Poboljšava vašu memoriju

Neki dokazi pokazuju da šipak može poboljšati pamćenje u starijih i nakon operacije, a studije na miševima sugeriraju da može zaštititi od Alzheimerove bolesti.

 

Šipak je prirodni inzulin

Šipak je jedna od rijetkih slatkih namirnica koja je dobra za dijabetičare.



Smanjuje rizik od nastanka raka prostate i raka dojke

Istraživanja su pokazala da ekstrakt šipka može usporiti razmnožavanje stanica raka prostate. Također potvrđuju učinkovitost šipka i u sprečavanju nastanka raka dojke.

 

Ima impresivan protuupalni učinak

Zahvaljujući bogatstvu antioksidansima, ima protuupalna svojstva.

 

Pomaže u borbi protiv bakterijskih i gljivičnih infekcija

Biljni spojevi šipka mogu pomoći u borbi protiv štetnih mikroorganizama. Pomaže se oduprijeti gljivičnim i bakterijskim infekcijama.

 

Sok šipka pomaže u liječenju erektilne disfunkcije

Obzirom da utječe na cirkulaciju krvi u svim dijelovima tijela, poboljšava protok krvi i u erektilnim tkivima.

 

Poboljšava učinkovitost vježbanja

Sportaši koji konzumiraju šipak prije vježbanja su izdržljiviji jer šipak poboljšava protok krvi te zbog toga umor nastupa kasnije i postižu bolje rezultate.

 

Izvor: authoritynutrition.com

 

Share.

Leave A Reply