Napadi panike i metode samopomoći

0

U trenucima krize kod pojedinaca se mogu pojaviti panični napadi. U većini slučajeva radi se o pojedincima koji su već imali poteškoće s mentalnim zdravljem.

Stručnjaci tvrde da se u pojedinim situacijama napadi panike javljaju iznenada što dodatno pojedinca stavlja u stanje straha i nesigurnosti.

U situaciji poput ove u kojoj se trenutno nalazimo važno je ne širiti paniku i maksimalno se distancirati s društvenih mreža gdje pojedinci plasiraju dezinformacije kako bi u javnosti dodatno stvorili stanje apokalipse.

Važno je pratiti informacije koje su službene i kao takve u ovoj situaciji vjerodostojne. Puno je ljudi koji ovu izolaciju ne dijele s drugima, sami su i ponekad uz stanje osamljenosti osjećaju nesigurnost i strah.

U slučaju da Vas preplavi stanje panike koju ne možete kontrolirati dobro je učiniti sljedeće:

 

Primite se za čvrstu podlogu

Osobe koje su imale napadaj panike reći će da su imale osjećaj da će izgubiti svijest. U takvim situacijama važno je pronaći čvrstu podlogu, stol, stolac, sjesti ili se osloniti. Tako možete osvijestiti da ste dobro i na sigurnom.

Pokušajte se usredotočiti i fokusirati na ono što je oko vas, što dodirujete, što vidite, što čujete. Tražite najmanje tri do pet podražaja koji su sada i ovdje. Ovo je način kojim možete nadjačati osjećaj nemoći i zaustaviti svoj strah.

 

Osvijestite trenutačno stanje

Pokušajte razmišljati iz meta pozicije. Razmišljajte o svemu što se dešava kao da je u pitanju netko drugi. Sami sebi u tom trenutku ponavljajte to je napad panike, proći će.

 

Tijelo radi protiv vas, budite snažniji od tjelesnih simptoma

Možete se osjećati kao da ćete pasti u nesvijest ili da upravo doživljavate srčani infarkt, ali važno je znati da su svi liječnici potvrdili kako nikada nisu doživjeli da je osoba za vrijeme napada stvarno pala u nesvijest ili doživjela infarkt. Imajući to na umu, lakše ćete ga podnijeti.

 

Disanje i voda

Neki pojedinci tijekom napada panike imaju potrebu ubrzano disati, to ne činite jer možete hiperventilirati. Možete šake preplesti i ostaviti između njih otvor. Primaknite usta rukama udahnite i izdahnite u otvor ruku, kao da pušete balon normalnim ritmom.

Dišite svjesno. Možete vizualizirati da svakim izdisajem izbacujete strah iz svoga tijela, a udišete ljubav i mir. Poprskajte lice hladnom vodom ili izvadite nešto iz zamrzivača i pređite lice, vrat, ruke. Možete vizualizirati kako hladnoća i voda eliminiraju vaš strah.

Ako se napadi ponove više od jednom u stanju izolacije, nazovite obiteljskog liječnika kako bi dobili stručnu pomoć.

Pročitajte i kolumnu “Mali vodič kroz terapiju smislom u kriznim situacijama”.

Share.

About Author

Doc. dr. sc. Dubravka Šimunović

Magistrirala je i doktorirala na Medicinskom fakultetu u Zagrebu. Od 1988. godine zaposlena je na Zdravstvenom Veleučilištu u trajnom zvanju profesor. Stručni interes usmjerila je na očuvanje mentalnog zdravlja u svim dobnim skupinama. Kao redovni profesor na Zdravstvenom veleučilištu u Zagrebu izvodi nastavu za potrebe nekoliko Studija. Kao vanjski predavač održava nastavu na Sveučilištu u Zagrebu i Osijeku. Nositeljica je strukovnih kolegija za potrebe izvođenja nastave na Visokoj školi u Prijedoru. Uz kongresna priopćenja na tuzemnoj i inozemnoj razini jedno je vrijeme aktivno sudjelovala kao predavač na međunarodnom projektu iz mentalnog zdravlja za potrebe edukacije zdravstvenih djelatnika u Bosni i Hercegovini. Na jednoj od radijskih stanica uređuje i vodi emisiju iz područja javnog zdravstva. Tijekom 2019. diplomirala je iz područja logoterapije i egzistencijalne analize.

Comments are closed.