Budući da većina potrošača danas ima pristup internetu i provodi mnogo vremena online, digitalni marketing je marketinškim stručnjacima omogućio brzu i prilagodljivu interakciju s ciljanom publikom. Vještine digitalnog marketinga postale su ključne za svakog marketinškog stručnjaka koji želi biti uspješan u modernom poslovnom okruženju.
Putem niza marketinških kanala, digitalni marketing pomaže tvrtkama da personaliziranim porukama ciljaju potencijalne kupce na temelju njihovih preferencija kako bi izgradili svijest i ugled brenda te ostvarili konverziju.
Marketingaši koriste različite taktike kao što su optimizacija za tražilice (SEO), sadržajni marketing, oglašavanje na Googleu i društvenim mrežama te email marketing kako bi privukli potencijalne kupce, njegovali odnos s njima kroz prodajni ljevak i na kraju ih pretvorili u prave kupce, ili možda čak u kupce evangeliste.
Prednosti digitalnog marketinga
Za razliku od tradicionalnih marketinških metoda, digitalni marketing omogućuje precizno ciljanje s obzirom na demografiju, interese, ponašanja i geografskih lokacija vaših potencijalnih kupaca ili klijenata.
Jedna od ključnih prednosti digitalnog marketinga je njegova sposobnost praćenja i mjerenja izvedbe marketinških kampanja u stvarnom vremenu. Tako analiziramo metrike kao što su promet na web stranici, stope konverzije, stope klikanja i povrat ulaganja (ROI). To nam omogućuje procjenu učinkovitosti kampanja i donošenje odluka temeljenih na podacima za optimizaciju budućih kampanja.
U nastavku saznajte koje su to osnovne vještine digitalnog marketinga koje bi trebao znati svaki marketinški stručnjak za uspjeh u modernom radnom okruženju.
Ključne vještine digitalnog marketinga:
1. Optimizacija za tražilice (SEO)
SEO vam omogućuje da poboljšate kvalitetu i kvantitetu prometa koji dolazi na vašu web stranicu čineći je vidljivijom korisnicima koji su tražili određenu ključnu riječ upisujući je u tražilicu. Optimizacija za tražilice poboljšava neplaćene rezultate i ne računa se kao promet dobiven od plaćenih oglasa.
2. Sadržajni marketing
Sadržajni marketing ostaje kamen temeljac digitalne strategije. Stoga bi marketinški stručnjaci trebali znati kako stvoriti, distribuirati i promovirati sadržaj koji pruža vrijednost i potiče angažman publike. Jednako je važan copywriting i content writing tj. izrada promotivnih tekstova za brošure, billboarde i sl., kao i edukativni i informativni sadržaj za npr. blog. Kvalitetan i zanimljiv sadržaj povećat će svijest o brendu i potaknuti korisnike da izvrše određenu radnju. Primjerice, da se prijave na newsletter, pošalju upit ili kupe određen proizvod ili uslugu.
3. Email marketing
Marketing e-poštom je metoda koja koristi email za promociju proizvoda i usluga, ali i za edukaciju. Može se koristiti za poboljšanje odnosa s email pretplatnicima koji su pokazali interes za vašu tvrtku, ili ih u konačnici otjerati.
Zašto otjerati?
Pa zato što trebate dobro upoznati publiku koja vas vjerno prati i mudro dozirati newslettere koje ćete im slati pišući sadržaj koji će ih zbilja zanimati. Iskušali biste se u kreiranju newslettera? Pročitajte moj vodič za početnike.
4. Marketing na društvenim mrežama
Tvrtka koja se danas nije pojavila na društvenim mrežama, kao i da ne postoji! Svi su na društvenim mrežama. Marketing i promocija na društvenim mrežama omogućit će vam da privučete promet na svoju web stranicu, izgradite svoj brend i povećate prodaju. Stvaranjem i dijeljenjem sadržaja putem platformi društvenih mreža kao što su tekst, slike, videozapisi i drugi oblici sadržaja koji mogu potaknuti angažman, postići ćete svoje marketinške ciljeve. No, jedino ako imate dobro razrađenu strategiju nastupa na društvenim mrežama. Ne zaboravite da na ovim platformama također možete obavljati i sponzorirane kampanje.
5. PPC oglašavanje
Uz PPC kampanje tj. oglase koje plaćate po kliku, oglašavate se (vašu tvrtku), trošeći budžet samo kada publika klikne na vaš oglas. Jedna od najuspješnijih vrsta PPC-a su kampanje putem tražilica, a jedna od najpopularnijih platformi za oglašavanje na tržištu su Google oglasi.
Kod ove vrste oglašavanja morate naučiti razumjeti kako platforma funkcionira, njezine različite značajke i funkcionalnosti da bi kampanje koje postavljate i sredstva koja ulažete koristili što učinkovitije. Na Googleu se možete oglašavati i uz male budžete. Dovoljno je da znate pratiti mjerne vrijednosti kao što su cijena po kliku, klikovni postoci, ocjene kvalitete itd.
Ovo su osnovni alati koje biste trebali savladati da bi bili vješti u promociji kroz digitalni marketing. No upamtite, digitalni se krajolik neprestano mijenja, razvija, usvaja nove tehnologije, ima nove platforme i trendove koji se pojavljuju velikom brzinom. Zato je važno biti u tijeku s ovim promjenama, neprestano se educirati i prilagođavati svoje strategije. Samo ćete tako ostati konkurentni u digitalnom okruženju i prepoznati od strane potencijalnih kupaca.
Sretno!
Povezano: Pet uobičajenih grešaka koje činite na društvenim mrežama