19 savjeta za pomoć u svakodnevnom radu

0

Danas nije lako raditi… Mijenja se okružje, kompliciraju se uvjeti, a međuljudski odnosi postaju sve složeniji…

1. Kontinuirano treba obnavljati i osvježavati svoje znanje, vještine i tehnike. Jedan od najuobičajenijih nedostataka ljudi koji dulji niz godina aktivno rade na istom mjestu jest u tome što upadaju u “rutinu”; svakodnevno prodaju iste ideje, proces je “dobro uhodan” i ništa ne treba mijenjati, “sve znaju” i ne trebaju nikakvo usavršavanje. Za uspjeh u poslu važna je kreativnost. Biti kreativan znači smišljati originalne načine rješavanja problema, imati odlične ideje, biti inovativan… Analizirajte svoje aktivnosti: otkrijte područja u kojima možete poboljšati korištenje vremena, utvrdite zadaće i ciljeve koje treba postići, odredite prioritete i utvrdite načine trošenja svoga vremena.

2. Organizirajte se: otkrijte slabosti u vašem načinu podjele zadaća, definirajte zadaće po važnosti i po vremenu kojim raspolažete i utvrdite precizni dnevni i tjedni raspored vremena.

3. Organizirajte druge: utvrdite kako vam mogu pomoći tajnice, šef, suradnici, kolege i vanjski suradnici, utvrdite načine kako ćete eliminirati “gutače vremena”, definirajte probleme i moguća rješenja za povećanje vlastite učinkovitosti.

4. Osobine izvrsnog radnika su: napredne komunikacijske vještine, organiziranost, usredotočenost na ciljeve, energija i spremnost na tvrdi rad, pouzdanost i dosljednost, entuzijazam, ustrajnost i uvjerljivost, zanimanje za uspjeh i posao, samopoštovanje i smisao za humor.

5. Važno je zadržati pozitivan stav koji govori da smo zadovoljni sami sa sobom i svojom okolinom, puni energije koju smo spremni koristiti i za rad s drugima, pokazuje iskrenost, otvorenost i poštovanje.

6. Točnost i evidencija su važni. Ne brišite e-mailove, jer nikada ne znate kada će vam koristiti kao dokaz za što, odnosno kada i s kime je nešto dogovoreno.

7. Važno je uskladiti verbalnu, neverbalnu i paraverbalnu komunikaciju. U 7 sekundi druga strana stvara dojam o vama, vašem radu i organizaciju za koju radite. Ako je pozitivan, sugovornik zapaža znakove koji ga potvrđuju, ali ako je negativan – isto tako… Nema druge prilike za prvi dojam, a on se stvara neverbalnom komunikacijom.

8. Razvijajte tim suradnika u kojem međusobno pomažete jedni drugima s ciljem spoznaje osobnih vrijednosti, snaga i slabosti pri čemu je jako važno poštivanje ličnosti svakog suradnika.

9. Važno je aktivno slušati kako bismo primili korisne informacije, izbjegli nesporazume i svađe, pokazali da nam je stalo, potaknuli zatvorene i sramežljive osobe te pomogli da osoba jasnije sagleda problem s ciljem izgradnje povjerenja. Za aktivno slušanje važna je odluka da ćete slušati. Za poticanje aktivnog slušanja nužno je postavljati pitanja, gledati sugovornika u oči, parafrazirati, u odgovarajućoj mjeri koristiti šutnju, izbjegavati pokrete koji ometaju i nikako se ne smije prekidati sugovornika. Aktivno slušanje pomaže da pridobijete poštovanje u poslovnom svijetu, steknete nove poslovne partnere i prijatelje, riješite eventualne nesporazume i ojačate odnose.

10. U poslu je od presudnog značaja izgradnja asertivnosti tj. sposobnosti izražavanja vlastitih osjećaja, vjerovanja i želja te ostvarivanje prava uz omogućavanje i drugima da izraze svoje osjećaje, vjerovanja i želje.

11. Stres uzrokuje različite zdravstvene smetnje. Važno je postizanje ravnoteže s ciljem oslobađanja od napetosti. Nakon posla važno je raditi nešto za sebe, nešto što vas veseli. Potrebno je analizirati i uočiti što točno uzrokuje napetost.

12. Nagradite se za dobro obavljen posao: budite strogi, zahtjevni i kritični prema sebi, ali ne zaboravite sami sebe za svaki trud i ostvarene rezultate pohvaliti.

13. Ukoliko ne želite ulaziti u sukobe sa suradnicima, važno je razgovarati s ljudima, a ne o njima. Razgovor s ljudima koji imaju drugo stajalište pomaže nam razjasniti i vlastita razmišljanja. U ophođenju sa zahtjevnim ljudima važno je usmjeriti se na sporna pitanja, a ne na utvrđivanje krivnje.

14. Pregovaranje je svakodnevna pojava i proces koji koristimo da bismo zadovoljili potrebe u situaciji kada netko drugi kontrolira ono što želimo ili proces u kojem dvije strane zadovoljavaju svoje potrebe pravednom podjelom dobivenog i nedobivenog. Važno je usavršavati vještine pregovaranja kako bi se riješio sukob interesa dviju razumnih pregovaračkih strana.

15. Konačni rezultat ulaganja u dugoročne i kvalitetne odnose sa šefom i suradnicima rezultira uzajamnim uvažavanjem i poštivanjem.

16. Poslovna komunikacija je važna kako bismo donijeli dobru odluku, dogovorili se s drugima, uvjerili, informirali ili dobili informaciju. Kroz uspješnu komunikaciju razvijamo odnose i iskazujemo osjećaje. Privatno pripazite na svoje misli, kod kuće, u obitelji, pazite na svoju ćud, a u društvu pripazite na svoj jezik.

17. Manipulatora u komunikaciji prepoznajemo po indirektnoj agresivnosti, sarkastičnim komentarima, podcjenjivanju, lažima, tračevima, intrigama i ignoriranju. Izraz lica manipulatora je mrzovoljan, sumnjičav, stalno namršten uz ciničan smiješak.

18. Agresivne osobe su one koje upiru i mašu prstom, viču, govore kroz stisnute zube, zure u drugu osobu, škripe zubima i slično. Pasivne osobe su one koje imaju stisnute šake, zatvoreni položaj tijela, često uzdišu, gledaju često prema dolje i imaju turoban glas koji ukazuje koliko im je „teško“ u životu. Asertivne osobe drže izravan kontakt očima, imaju miran glas i opušten položaj tijela.

19. Svidjeti se sebi možete ako ne činite bilo gdje, bilo što čega biste se kasnije mogli stidjeti. Ne ustručavajte se potapšati sami sebe po ramenu s vremena na vrijeme, jer ste to zaslužili. Živite život tako da biste sebe voljeli imati za prijateljicu. Recept za uspjeh je pozitivno razmišljanje o sebi. Ne budite tuđa kopija, budite pažljivi prema ljudima, budite prijatelj, imajte vremena za druge, ne rušite mostove i znajte da svi mi ponekad griješimo. Nastojite biti iskreni prema sebi i drugima, razmislite dva puta prije nego što progovorite, dosjetite se i drugog načina da izrazite isto, ublažite istinu obazrivošću, nemojte nikada preuveličavati, ne lažite za druge, ne tražite od drugih da lažu za vas i nikada ne govorite “sitne laži”.

Share.

Leave A Reply

nineteen − seventeen =