Kako ojačati imunitet i spriječiti šmrkav nosić?

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Prije desetak dana došla mi je majka četverogodišnje djevojčice i rekla: „Dajte mi one vaše vitamine za djecu. Znate, već treću jesen dajem ih mojoj maloj Hani i ona jedina u vrtiću bude zdrava cijelu zimu. Ja njoj napravim kuru od listopada do prosinca i mirna sam.“

Većina roditelja, uz strah od odvajanja u prvih nekoliko vrtićkih dana, za vrtić vežu šmrkav nos, prehladu, kašalj, povišenu temperaturu te dišne i probavne infekcije koje se kod dijela djece učestalo javljaju. Sama pomisao na uzimanje bolovanje kod roditelja često izaziva stres što može dovesti do pada imuniteta svih članova obitelji. Kako pritisak i nervoza rastu tako je i tijelo sve manje spremno na obranu od bakterija i virusa.

Kako ojačati imunitet i spriječiti šmrkav nosić?

Osigurajte i djeci i sebi dovoljno sna

Većina djece, a nažalost i odraslih ne spava dovoljno. Mlađa djeca trebaju spavati 10 – 14 sati na dan, a odrasli u prosjeku 7 – 8 sati. Pri tome su najvažniji raniji odlazak na počinak i kvaliteta sna. Preporuka je spavati u tamnoj i mirnoj prostoriji zbog boljeg izlučivanja hormona spavanja koje počinje kada padne noć i najjače se izlučuje do ponoći. Obavezno prije spavanja dobro provjetrite sobu.

Hranite se zdravo i raznovrsno

Uzimanje prerađene i brze hrane dovodi do gojaznosti s jedne strane te pothranjenosti hranjivim tvarima s druge strane. Vitamini i drugi nutrijenti važni su za zdrav razvoj krvi, kostiju, svih organskih sustava a posebno živčanog i imunosnog. Djeca su osobito osjetljiva na nedostatak vitamina, minerala i drugih prirodnih tvari te postaju nemirnija, smanjene pažnje i podložnija infekcijama. Ponudite svojem mališanu obroke s više povrća, voća, orašastih plodova, jaja, ribe i mesa te zdravih masnoća (špek, mast, hladno prešana ulja…) a koliko vam to god teško pada – smanjite unos šećera.

Važno je boraviti na zraku

Igrom na otvorenom, trčanjem, penjanjem, vožnjom bicikla i drugim tjelesnim aktivnostima potičemo rad srca i krvnih žila pa hranjive tvari lako dopiru do svih tjelesnih stanica u kojima se stvara energija potrebna za rast, razvoj te očuvanje zdravlja i vitalnosti. Barem prošetajte po šuškavom jesenjem lišću i duboko dišite.

Smijeh je lijek

Dan bez smijeha je propušten dan – to djeca najbolje znaju. Svaki dan svjesno odlučite barem na kratko zaboraviti brige i neko vrijeme provesti s djecom – u igri, šali, razgovoru. Obavezno ih zagrlite i pohvalite za sve što su dobro taj dan napravili. Tako jačate njihov imunosni sustav te odgajate vedru i samopouzdanu djecu.

Dodaci prehrani za sve koji namjeravaju postati veliki

U razdoblju povišene potrebe za mikronutrijentima preporučuje se uzimanje kvalitetnih dodataka prehrani koji će pokriti dnevne potrebe djeteta za očuvanje i jačanje imunosnog sustava. Optimalna multivitaminska formula treba sadržavati sve vitamine, minerale, elemente u tragovima, aminokiseline te određene biljne tvari koje će u sinergiji potaknuti stvaranje energije i krvnih stanica, ojačati imunitet i pridonijeti zaštiti tjelesnih stanica.

Autorica: Vedrana Nucak, kineziolog i logoterapeut

Share.

About Author

Suvremena žena

Donosimo teme i savjete za sretniji, zdraviji, uspješniji i ispunjeniji život, novosti iz svih ženama zanimljivih područja koja život čine ljepšim, kvalitetnijim i zabavnijim. Portal i E-magazin SUVREMENA ŽENA su namijenjeni ženama koje traže inspiraciju, motivaciju, ohrabrenje za stvaranje života o kojem su oduvijek sanjale. Kroz sadržaje ih želimo osnažiti, potaknuti ih da vjeruju u sebe, da jačaju samopouzdanje i svjesnost o sebi, da žive zdravo, da preuzmu odgovornost za svoj život i živote onih koji o njima ovise.

Comments are closed.