Posjet muzeju Alfa Romeo – Museo Storico Alfa Romeo

0

Kada sam još prošle godine potvrdila svoje prisustvovanje na press konferenciji Chillventa u Milanu, nisam ni slutila kakvo iznenađenje nam priprema čelništvo velike svjetske korporacije LU-VE. Nakon završenog posjeta proizvodnom pogonu tvornice gdje je održana i  press konferencija povodom proslave 30-te obljetnice postojanja poduzeća, ukrcali smo se u autobus i nakon kraće vožnje stigli pred zgradu muzeja smještenu u Areseu te do ulaza prošli natkrivenim hodnikom obojanom u prepoznatljivu Alfinu crvenu boju. Na početku obilaska koji je trajao 90 minuta upoznali smo se s počecima tvornice i njenim začetnikom.

p6090307-w800-h800-w600-h600 p6090322-w800-h800-w600-h600

Početak same tvornice automobila bio je 1906.godine osnivanjem Società Italiana Automobili Darracq u Napulju, ali ubrzo se tvornica preselila u Milano gdje se početni entuzijazam osnivača hladi 1909.godine zbog ekonomske krize. Cavalier Ugo Stella, direktor tvrtke, promovira uspostavu nove tvrtke u pokušaju da poboljša pozicioniranje tvornice na tržištu. Dana 24. lipnja 1910. godine, novi naziv tvrtke, A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) službeno je registriran.

U to vrijeme, Giuseppe Merosi je već pripremio projekt za model koji će postati prvi povijesni automobil marke: 24 KS. Ipak, unatoč uspjehu ranih vozila, A.L.F.A. nije bila u mogućnosti pokrenuti proizvodnju zbog financijskih problema. Zbog početka Prvog svjetskog rata, došlo je do likvidacije tvrtke, koja je povjerena Banci Italiana di Sconto (BIS). U međuvremenu, mladi poduzetnik iz Napulja  Nicola Romeo, kojeg  također podupire BIS,  osnovao je tvrtku pod nazivom Ing. Nicola Romeo & C, te je izgradio malu tvornicu u neposrednoj blizini Portella i  1915. godine dobio narudžbu za proizvodnju granata. Radionica Romeo, međutim, bila je premala za isporuku tako velike narudžbe. S obzirom da se u blizini nalazila tvornica  A.L.F.A.   koja je nedugo prije stavljena u likvidaciju, banka koja je preuzela dionice A.L.F.A.  povjerila je  upravljanje tvornicom Nicoli Romeu & C. Posao je stalno  rastao, a u veljači 1918., investitori su odlučili  preimenovati  tvrtku. Ime tvrtke postalo je Società Anonima Italiana Nicola Romeo & C., današnji  Alfa Romeo. Tijekom rata, proizvodnja automobila nije dolazila u obzir. Krajem 1919. godine, nakon što je završio rat, proizvodnja automobila ponovo je postala interesantna, u početku se radilo s dijelovima koji su postojali u skladištu da bi se nakon toga krenulo s dizajnom novih modela. Bio je to početak nove ere, ere automobilizma.

Muzej je svečano otvoren 18. prosinca 1976., a nalazi se u prostoru bivše Alfa Romeo tvornice.

Početkom 2009. muzej je zatvoren prvi put zbog renoviranja i otvoren na kraju godine, za veliku svečanost  proslave 100. rođendan Alfa Romea u 2010. godini. Još jednom je bio zatvoren  u veljači 2011. godine, opet zbog radova. Projekt obnove započeo  je na kraju 2013. godine, a restauratorski radovi počeli su tek u ljeto 2014. Središnjem dijelu obnovljene izvorne strukture iz 1970. godine, dodani su krovovi obojani u Alfinu crvenu boju.

Nakon četiri godine obnove, Muzej je službeno otvoren 24. lipnja 2015., kada su na press konferenciji predstavljeni potpuno nova Alfa Romeo Giulia i novi logo Alfa Romea, dva  ključna koraka u obnovi brenda.  30. lipnja 2015. muzej je otvoren za javnost.

Muzej je posvećen više od 100 godina povijesti marke Alfa Romeo koja je uključivala proizvodnju automobila, komercijalnih vozila, željezničkih lokomotiva, traktora, autobusa, tramvaja, pomorskih i avionskih motora.

Prostire se na preko 4800 kvadratnih metara smještenih na šest katova koji su podijeljeni u četiri tematska područja, uključujući povijesni pregled svih Alfa Romeo cestovnih automobila proizvedenih od 1910. godine, prototipova i automobila iz snova, zrakoplova i aeronautičkih projekata, te maketa i nagrada.

Muzejska zbirka broji više od 250 automobila i 150 motora, od kojih je barem polovica izložena. Među njima su najmanje po  jedan primjerak svakog proizvedenog modela, plus prototipovi i trkaći automobili. Neki od muzejskih primjeraka automobila se redovito posuđuju festivalima i povijesnim događajima, kao što su Pebble Beach Concours d’Elegance, Goodwood Festival brzine i Mille Miglia.

U muzeju je smještena i 4D kino dvorana gdje se putovanje kroz legendu završava razigranim i spektakularnim finalom: “Bolle emozionali” ( mjehurići emocija) filmovima posvećenim legendarnom uspjehu Alfa Romea.

Automobil je neizbježan dio naše svakodnevice, pa bili ljubitelji automobila ili samo uzimate automobil kao nužno zlo, preporučam ovo putovanje kroz povijest automobilizma…

 

Autorica: Mirjana Vidović
Fotografije: Osobna arhiva Mirjane Vidović

Share.

Leave A Reply

19 − eleven =