Do prije nekoliko godina imidž je postojao kao povlastica za bogate i slavne.
Iako je posao imidž konzultanata poznat i cijenjen zapadno od granica Europe već duže vrijeme, na našem kontinentu imidž je stekao slavu u direktnoj vezi s modom i modnim pistama. U posljednjih nekoliko godina to se mijenja, iako se imidž i dalje ne može definirati u jasnim granicama.
Moja priča o imidžu počinje daleko od mode. Nikad nisam bila pobornik komada s posljednje revije, iako volim pogledati što se nosi na modnoj sceni. Moja priča počinje s potpuno druge strane ulice, u stvarnom životu. Uvijek sam voljela lijepu odjeću, dobar nakit, decentni stil. I obično bih to primjećivala na drugima. Kopiranje često nije imalo smisla, jer moja petit građa ne podnosi većinu onoga što sam mogla definirati kao savršeni stil.
A to nam se događa mnogima – vođeni siluetama iz časopisa i medija, vidimo neki komad odjeće ili nakita na nekome i odmah pojurimo kupiti isti takav. Ponekad to i nije loše, no najčešće ne ispadne dobro. A ogledalo rijetko kad laže…
Kako imidž obuhvaća vanjski izgled, on može imati puno dalekosežnije posljedice nego se to čini na prvi pogled.
Imidž uvelike utječe na prvi dojam. Stjecanje prvog dojma traje kratko, ali se zato pamti dugo. To je osnovna premisa zbog koje je važno potruditi se da prvi, ali dugovječan utisak koji ostavljamo bude i više nego dobar i pozitivan.
Govoreći o prvom dojmu, osobito u poslu, mnogi pričaju o najboljem načinu rukovanja, održavanju kontakta očima, predstavljanju… A zapravo, prije nego imate priliku progovoriti, pružiti ruku ili izreći nekoliko pametnih rečenica o sebi i svom poslu, drugi vas prvo vide. Hoćete li ostaviti dobar ili loš prvi dojam uvelike ovisi o tome što su drugi vidjeli.
Međutim, osim onoga što ljudi vide, važno je i kako se osjećamo u vlastitoj koži. A to dolazi iznutra.
Kada poznajete svoje tijelo sa svim njegovim prednostima i nedostacima, lako je osjećati se dobro. Prepoznate li svoju osobnost, oblik tijela i boje koje naglašavaju vašu ljepotu, „biti dobro“ dobiva potpuno novo značenje.
Ako je ono što nosite izvana u ravnoteži s onim kako se osjećate iznutra, možete reći da ste otkrili svoj iskonski stil i imidž. Često nismo u doticaju sami sa sobom, ali stil se može ponovo naučiti, prepoznati i prilagoditi. Ponovno otkrivanje sebe uvijek je zanimljiv način upoznavanja onoga što jesmo ili želimo biti. Zato je svako iskustvo stvaranja imidža ujedno i osobno iskustvo svake osobe.
Dina Balić, Style Coach
dina.balic1@gmail.com