Neverbalna komunikacija u prezentaciji

0

Neverbalne poruke naglašavaju izgovoreno

Svi znamo koliko važnu ulogu u prezentaciji ima neverbalni govor. Način na koji ste nešto rekli ostavlja jači dojam na publiku nego izgovorena riječ. Tijekom prezentacije, a posebno u uvodnom dijelu, važno je obratiti pažnju na govor tijela.

5 savjeta za ostavljanje pozitivnog dojma:

  1. Razmislite o svom držanju. Ukočeni položaj tijela ostavlja dojam pretjeranog autoriteta, stoga je važno zauzeti ležeran, ali profesionalan stav koji će omogućiti interakciju s auditorijem. Ponavljanje istih pokreta može iritirati ili čak neugodno zabavljati publiku, jer upućuje na postojanje nervoze i neugode. Dodirivanje kose, kravate, popravljanje košulje ili dodirivanje lica može ostaviti loš dojam i odvući pažnju publike.
  2. Nasmiješite se i govorite kao da svima nosite dobru vijest. Ljudi s osmijehom na licu djeluju simpatičnije i ostavljaju dojam bliskosti.
  3. Ostvarite kontakt očima, jer time potičete interakciju s auditorijem i stvarate odnose. Izbjegavanje gledanja u oči može ostaviti dojam nezainteresiranosti, skrivanja istine ili postojanja napetosti između publike i govornika.
  4. Tonom glasa i osmišljenim stankama nastojte naglasiti važne dijelove prezentacije kako biste kreirali i zadržali pozornost publike. Glas mora biti siguran, a govor jasan i glasan.
  5. Odjeća govornika treba biti kvalitetna, usklađena s figurom i ne smije privlačiti pažnju. Izuzetno skupa ili vrlo jeftina odjeća mogu ostaviti krivi dojam, jer publika može osjetiti neugodu i osjećaj nepoštivanja. Ljudi se osjećaju ugodnije u društvu sličnih sebi. Šminka i nakit govornika moraju biti primjereni situaciji i auditoriju. Provjerite udobnost odjeće i obuće prije same prezentacije, jer mora omogućiti prirodno kretanje po prostoru bez neugode.

Uz navedene savjete za neverbalnu komunikaciju, važno je pokazati iskreno zanimanje za auditorij. Komunikacijske i prezentacijske vještine služe za gradnju međuljudskih odnosa, a pri tome ništa nije toliko važno kao pozitivan stav i suosjećanje.  Pri tome uvijek treba imati na umu da se prezentacija sastoji od ponavljanja ključnih misli i ideja.

Poštujući navedeno, možemo zaključiti da je ključ uspješne prezentacije uvijek isti: „Recite o čemu ćete govoriti, recite ono što ste obećali, a zatim ponovite o čemu ste govorili! (D. Walters)“.

Govornik oblikuje poruku do pola. Drugu polovicu oblikuje slušatelj. (I. Škarić)

Za tri minute govora, treba mi pet dana pripreme. (W. Churchill)

 

Share.

Leave A Reply