Neverbalna komunikacija u prezentaciji

0

Neverbalne poruke naglašavaju izgovoreno

Svi znamo koliko važnu ulogu u prezentaciji ima neverbalni govor. Način na koji ste nešto rekli ostavlja jači dojam na publiku nego izgovorena riječ. Tijekom prezentacije, a posebno u uvodnom dijelu, važno je obratiti pažnju na govor tijela.

5 savjeta za ostavljanje pozitivnog dojma:

  1. Razmislite o svom držanju. Ukočeni položaj tijela ostavlja dojam pretjeranog autoriteta, stoga je važno zauzeti ležeran, ali profesionalan stav koji će omogućiti interakciju s auditorijem. Ponavljanje istih pokreta može iritirati ili čak neugodno zabavljati publiku, jer upućuje na postojanje nervoze i neugode. Dodirivanje kose, kravate, popravljanje košulje ili dodirivanje lica može ostaviti loš dojam i odvući pažnju publike.
  2. Nasmiješite se i govorite kao da svima nosite dobru vijest. Ljudi s osmijehom na licu djeluju simpatičnije i ostavljaju dojam bliskosti.
  3. Ostvarite kontakt očima, jer time potičete interakciju s auditorijem i stvarate odnose. Izbjegavanje gledanja u oči može ostaviti dojam nezainteresiranosti, skrivanja istine ili postojanja napetosti između publike i govornika.
  4. Tonom glasa i osmišljenim stankama nastojte naglasiti važne dijelove prezentacije kako biste kreirali i zadržali pozornost publike. Glas mora biti siguran, a govor jasan i glasan.
  5. Odjeća govornika treba biti kvalitetna, usklađena s figurom i ne smije privlačiti pažnju. Izuzetno skupa ili vrlo jeftina odjeća mogu ostaviti krivi dojam, jer publika može osjetiti neugodu i osjećaj nepoštivanja. Ljudi se osjećaju ugodnije u društvu sličnih sebi. Šminka i nakit govornika moraju biti primjereni situaciji i auditoriju. Provjerite udobnost odjeće i obuće prije same prezentacije, jer mora omogućiti prirodno kretanje po prostoru bez neugode.

Uz navedene savjete za neverbalnu komunikaciju, važno je pokazati iskreno zanimanje za auditorij. Komunikacijske i prezentacijske vještine služe za gradnju međuljudskih odnosa, a pri tome ništa nije toliko važno kao pozitivan stav i suosjećanje.  Pri tome uvijek treba imati na umu da se prezentacija sastoji od ponavljanja ključnih misli i ideja.

Poštujući navedeno, možemo zaključiti da je ključ uspješne prezentacije uvijek isti: „Recite o čemu ćete govoriti, recite ono što ste obećali, a zatim ponovite o čemu ste govorili! (D. Walters)“.

Govornik oblikuje poruku do pola. Drugu polovicu oblikuje slušatelj. (I. Škarić)

Za tri minute govora, treba mi pet dana pripreme. (W. Churchill)

 

Share.

Comments are closed.