Ljepši san, lakši dan – 8 namirnica za kvalitetniji san

0

Kvalitetan san neophodan je za normalno funkcioniranje organizma.

Stručnjaci preporučuju 7 do 8 sati sna kako biste se osjećali odmorno, energično i dovoljno spremno za novi radni dan pun izazova.

 

Veliku važnost i utjecaj na kvalitetu sna ima i način prehrane. Nutricionisti ističu kako večera treba biti uravnotežena te predstavljati „najlakši obrok“ u vašem danu. Također, posljednji obrok u danu treba konzumirati najmanje 2 sata prije odlaska na spavanje.

Nedostatak kvalitetnog sna utječe na raspoloženje, smanjenu produktivnost te na pojavu mnogih bolesti. Stoga, u nastavku saznajte koje namirnice pridonose boljoj kvaliteti sna.

 

1. Bademi – bogati su magnezijem koji opušta mišiće i djeluje poput prirodnog sedativa koji će vam pomoći da lakše zaspete.

2. Banane – osim što doprinose zdravom funkcioniranju kardiovaskularnog sustava, banane imaju smirujući efekt te su bogate magnezijem.

3. Batat – između ostalog, sadrži kalij koji opušta mišiće.

4. Breskve – pune su vitaminom C koji pomaže pri bržem oporavku organizma od stresa i njegovih posljedica. Ujedno pomažu kod bržeg opuštanja i lakšeg utonuća u san.

5. Čaj od kamilice – neki stručnjaci navode kako čaj od kamilice ima bolji učinak na kvalitetu sna od pojedinih lijekova. Kamilica, poznatija i kao „lijek za sve“, ublažava bolove, olakšava napetost u mišićima, bogata je magnezijem, kalcijem i vitaminom A koji će vam pomoći da ostvarite kvalitetan san.

6. Losos – sadrži triptofan odnosno prirodni sedativ koji uzrokuje pospanost i pomaže vam da lakše zaspete. Ujedno bogat je omega-3 masnim kiselinama koje poboljšavaju rad mozga i pamćenje te sadrži vitamine A, B i D kao i kalcij, željezo i magnezij.

7. Šparoge – bogate su vitaminom C i A, izvor su folne kiseline, inulina i kalija. Zbog svega navedenog poboljšavaju zdravlje probavnog sustava, zdravlje srca i kostiju te pozitivno utječu na san.

8. Višnje – sadrže melatonin koji kontrolira ciklus budnosti i spavanja. U prošlosti su smatrane simbolom besmrtnosti te su također prozvane „uspavanim ljepoticama“ zbog pozitivnog učinka koji imaju na san.

 

Navedene namirnice će vam pomoći da s vremenom ostvarite kvalitetniji san i osjećate se odmornije. No, svaki pojedinac mora sam, svjesno odlučiti promijeniti svoj život na bolje te će samom tom odlukom i učinak namirnica biti veći.

 

Pripremila: Alberta Požgaj

Share.

Leave A Reply

3 × 1 =