Korisni savjeti za upravljanje vremenom

0

Učiniti vrijeme svojim slugom bilo bi dobro za svakoga od nas. Nažalost, to nije moguće. Vrijeme ne možemo pobijediti, možemo samo njime upravljati i iskoristiti ga na najbolji mogući način.

 Kako koristimo svoje vrijeme?

Koga god pitamo koliko radi, svi će se požaliti da rade više nego ikada. Svako jutro dolazimo na posao ranije, a odlazimo kasnije. Pauze za ručak traju manje od 30 minuta, ako ih uopće i koristimo… Unatoč svemu tome, ne uspijevamo završiti važne projekte, obaviti sve telefonske pozive, riješiti korespondenciju, pročitati poštu i mnoge druge zadatke. Pitanje je, što zapravo radimo cijelo to vrijeme? Znamo li odgovor na to pitanje, ili dane često završavamo s rečenicom “Cijeli dan radim, a nisam ništa napravio”?

Probleme i nedostatak vremena često nam stvaraju sljedeće činjenice:

  • Imamo više zadataka nego što imamo raspoloživog vremena
  • Posao nam služi da bismo pobjegli od nekih drugih, najčešće osobnih, problema
  • Podsvjesno sve ostavljamo za zadnji trenutak
  • Nemamo jasne ciljeve i prioritete

Što god bio uzrok naših problema, činjenica je da nas nedostatak vremena čini neučinkovitima, pretrpanima različitim obavezama, nasumce i nesistematično razbacanim stvarima i zadacima, te isfrustriranima zbog stalne žurbe i problema. Kvalitetno upravljanje vremenom može riješiti neke, ili sve, od ovih problema, ovisno o tome koliko smo odlučni u namjeri da za pronađemo i stvorimo sustav upravljanja vremenom koji nam odgovara. Naime, različite osobnosti traže i različite sustave upravljanja vremenom, i vrlo je bitno da se pri kreiranju našeg vlastitog sustava ne pridržavamo slijepo pravilima koja su nam negdje prezentirana, već da ih prilagođavamo sebi, kako bi nam ista koristila.

mr. sc. Nataša Trojak

Share.

Leave A Reply

fifteen − 3 =