Konstruktivni ili destruktivni – 12 pitanja koja će vam pomoći da utvrdite imate li osobine i karakteristike uspješnih poduzetnika

Pinterest LinkedIn Tumblr +
imate li osobine i karakteristike uspjesnih poduzetnika, dvije zene i muskarac analiziraju

Foto: Moose photos, Pexels

Kažu da kad se odvažite ostvariti svoje snove, neuspjeh se neće dogoditi. Međutim, odvažiti se nije dovoljno. Koliko sam imala priliku upoznati različite poduzetnike i njihova poslovna okruženja, jasno je vidljivo da uspjeh uvelike ovisi i o osobinama i karakteristikama poduzetnika.

U pitanju su faktori koji određuju kako odgovaramo na određene situacije, način percipiranja svijeta i postupanja u određenim situacijama, stavovi, misli, osjećaji, mentalne i moralne karakteristike pojedinca…

*Kada govorim o uspješnim poduzetnicima mislim na one prave poduzetnike koji su uspješni zahvaljujući svome radu, a ne na one koji funkcioniraju zahvaljujući bilo kakvim pogodovanjima i ostalim nezakonitim radnjama.

 

Atmosfera u poslovnom okruženju uspješnog poduzetnika

Uspješna poslovna okruženja se vrlo lako prepoznaju i oku su vidljiva na prvu.

U petak sam imala ugodan razgovor s jednim poslovnim suradnikom (uživo 😊, što je kod mene rijetko jer na sastanke ne izlazim tako lako, ne zbog pandemije, nego inače). Njegov najnoviji klijent je velika svjetska tvrtka. Ispričao mi je kako mu je bilo neobično vidjeti kada je išao na sastanak kako su svi zaposlenici nasmijani, a svi su radili punom parom na svojim radnim mjestima. Pažnju mu je privuklo to opće zadovoljstvo u zraku.

I taj moj poslovni suradnik je takav, zadovoljan čovjek i čovjek, zato je i dobio angažman tako velike, uspješne tvrtke. Neki mrgud ili ulizica tamo sigurno ne bi prošao.

Da, tako izgleda atmosfera u uspješnom poslovnom okruženju, pozitivno.

 

Atmosfera u poslovnom okruženju neuspješnog poduzetnika

I to se vidi na prvu. U neuspješnom poslovnom okruženju ljudi su namrgođeni, beživotni, izmrcvareni. Šef je često ego manijak kojemu nema ništa draže nego zagorčavati život zaposlenicima. Nije svjestan da o radu tih zaposlenika ovisi uspjeh poslovanja. Poslovni subjekt je poput živog organizma, diše kako dišu svi njegovi segmenti koje čine ljudi.

Brojne studije su pokazale da će se kupci prije prebaciti konkurenciji zbog loše korisničke usluge nego zbog cijene ili proizvoda. Negativnost je zarazna, utječe i na zaposlenike i na kupce. Poduzetnici se trebaju riješiti negativnosti ako žele biti vođe koje njihove tvrtke trebaju.

 

Postoje određene karakteristike i osobine koje su zajedničke većini uspješnih poduzetnika. Jeste li vi među njima i što trebate činiti / ne činiti kako biste postigli uspjeh / izbjegli neuspjeh?

 

Poslovna iskustva – Kako ste se ponašali do sada?

Kako ste do sada reagirali u poslu, primjerice na neke prepreke, probleme? Koliko ste bili uspješni u njihovom rješavanju? Prilično je sigurno na osnovu situacija u prošlosti u kojima ste postupili na određen način da ćete slično ili isto učiniti u budućnosti. Najbolji prediktori budućih ponašanja su upravo prošla ponašanja. U poduzetništvu vam neće biti lakše po pitanju prepreka i problema, zapravo, moglo bi biti i puno teže.

 

Koliko ste strastveni i ustrajni? Što se dogodi kad vam netko kaže ne?

Strast će vam pomoći da svoju ideju pretvorite u stvarnost, ali ako očekujete uspjeh preko noći, zaboravite.
Ono što poduzetnike čini odličnim u poslu je ustrajnost bez obzira na broj prepreka. Poduzetnici trebaju biti sposobni nositi se s preprekama. Posao se ne gradi preko noći, a pretvorba ideje u stvarnost će potrajati. Ako ste ustrajni u svojim pokušajima da se nešto ostvari, velika je vjerojatnost i da ćete uspjeti. Naravno, sve ima svoje granice, treba znati kad treba stati.

Što se dogodi kad vam netko kaže ne? Hoćete li odmah odustati, ili? Morat ćete se naviknuti na to da vam ljudi govore ne. Ne zapravo znači da možda niste bili dovoljno dobri u nečemu i da trebate se trebate bolje pripremiti, bolje naučiti, biti kreativniji, ali i dalje svakako ustrajni…

 

Mislite li da ste osoba koja sve zna iliti hoće li ego biti prepreka?

Ljudi su svakakvi, ego nekih ljudi je veći od Mount Everesta. Nezdrav ego je jedna od destruktivnih karakteristika koja vas može koštati uspjeha. Osoba koja misli da sve zna nikada neće moći naučiti ništa novo, a bez novih ideja nema ni rasta. Ako vas vaš ego sprečava da učite i prihvaćate nove načine poslovanja, osuđeni ste na neuspjeh.

 

Koliko ste fokusirani na sebe, a koliko na kupce?

Fokusiranost na sebe umjesto na kupce je potpuno pogrešna. Uvijek klijentima govorim da ne razmišljaju samo o sebi i što se njima sviđa nego da istraže što se sviđa potencijalnim kupcima.

Najuspješniji poduzetnici neprestano se pitaju kako proizvode i usluge mogu učiniti još atraktivnijim za kupce. Ako je poduzetniku fokus usmjeren na ono što njega zanima, izgubit će iz vida potrebe svojih kupaca.

 

Jeste li većinu vremena negativni?

Negativnost sam već spomenula, ako ste negativni, velika je vjerojatnost da ćete i zaposlenike i klijente i posao učiniti takvima. Uz pozitivnost, sve je ljepše. Ni jedna situacija nikada nije bila bolja dodavanjem negativnosti. Pozitivno okruženja će rezultirati većom prodajom, sretnijim zaposlenicima, sretnijim klijentima, uspješnijim poslovanjem.

Prebacivanje krivice, tračanje, negativnost, sve je to destruktivno i crpi životnu snagu.

 

Koliko ste fleksibilni i spremni na promjene?

Poslovno okruženje mijenja se brže nego ikad. Primjer pandemijske krize je pokazao kako je važno brzo prilagođavanje tržištu. Uspješni poslovi sutrašnjice bit će oni koji nauče brzo prilagođavati novonastalim situacijama, a neuspješni će ostati u gomili neprilagođenih.

Kako biste uspjeli, trebate biti i vrlo fleksibilni.

 

Jeste li spremni na rizike? Prevladava li strah od neuspjeha?

Strah sprječava poduzetnika da preuzme rizike te da transformiraju dobro poslovanje u još bolje. Uspješni poduzetnici pokušavaju puno različitih stvari znajući da će puno toga i propasti. Oni preuzimaju rizike jer znaju da je neuspjeh samo dio procesa u otkrivanju onoga što će doista funkcionirati.

Najveći poslovni uspjeh se često skriva s druge strane mogućeg neuspjeha. Vrlo je malo uspješnih poduzetnika uspjelo bez proživljavanja nekih neuspjeha, velikih ili malih.

Tamo gdje drugi vide zastrašujuće situacije, poduzetnici vide prilike i mogućnosti.

 

Jeste li spremni stalno učiti i ulagati u sebe?

Da bismo bili uspješni poduzetnici, stalno moramo učiti, nadograđivati znanja, ulagati u sebe. Uspješni ljudi koji troše na osobni rast na to ne gledaju kao na trošak, nego kao na ulaganje. Ne možete druge ljude učiniti boljima ako prvo ne poboljšate sebe. Poduzetnici su uvijek u potrazi da saznaju više o tome što rade i na čemu konkurencija radi.

 

Koliko ozbiljno shvaćate poduzetništvo?

Jasno vam je da ako uđete u poduzetništvo plaću ćete imati ako je zaradite. Ništa vam neće pasti s neba. Svi uspješni poduzetnici svoj posao shvaćaju vrlo ozbiljno.

 

Koliko ste samodisciplinirani i odgovorni?

Samodisciplina je jedna od najvažniji osobina za uspjeh ne samo u poslu, nego i u privatnom životu. Ako možete raditi sve što treba, bez obzira sviđa li vam se to ili baš i ne, jer vam vaša odgovornost nalaže da je to potrebno, vaš je uspjeh izgledan.

 

Koliko ste aktivni?

Ako ste osoba koja voli lagan tempo rada, koja ima dnevne rutine koje ne želi remetiti ni pod koju cijenu, teško da ćete se snaći u poduzetničkom žrvnju. Jasno vam je da vi trebate biti pogon i energija svoga poslovanja…

 

Koliko ste kreativni?

Za današnje poduzetnike je važno da razmišljaju izvan okvira. Tvrtke se grade na velikim idejama, a za ideje je neophodna kreativnost. Poduzetnici mijenjaju svijet i uvijek traže nove načine kako nešto učiniti na neki drugačiji i bolji način.

 

Vrijeme, energija, ustrajnost, upornost, usponi, padovi, nesigurnost, dobri dani, loši dani, uspjesi, neuspjesi, radno vrijeme ponekad od danas do sutra, dobri klijenti, loši klijenti… U poduzetničkom žrvnju nije niti malo lako.

Ali… biti sam svoj šef i raspolagati vlastitim vremenom je neprocjenjivo. 😊

Pročitajte i:
9 savjeta za uspjeh poduzetnika i onih koji to tek namjeravaju postati
15 ideja za pokretanje biznisa
Koju marketinšku strategiju je najbolje odabrati?
7 savjeta koji će vam pomoći u imenovanju biznisa

Share.

About Author

Marijana Glavaš

Urednica portala Suvremena žena, poduzetnica, dizajnerica, menadžerica u malom poduzetništvu.

Comments are closed.