Jeste li sretni kada primite loše vijesti

0

Da, ovo je moguće i to sasvim lako i jednostavno.

 

Ovaj model seže daleko u ljudsku povijest, pa zapravo i puno prije budući da to ponašanje nije svojstveno samo za nas ljude.

Dakle, mi zaista bivamo sretni kada pronađemo ono što tražimo.

Znate li ljude, možda i sami pripadate tom krugu, koji su stalno u potrazi za nečim lošim? Slušaju vijesti, govore o katastrofama koje su se dogodile tko zna gdje na svijetu, izvlače stvari iz prošlosti… Jednostavno ne mogu prestati pratiti crne prognoze, vremenske, ekonomske… Jednostavno obožavaju kada čuju „Na području… danas je označen CRVENI ALARM“.

Naravno, uglavnom primitak ovih vijesti neće doživljavati kao sreću, no, na kemijskoj razini to je sreća.

Dr. Graziano Breuning kaže o tome „However you define what you seek, dopamine excites you when you approach it“.

„Kako god definirate to što tražite, dopamin vas uzbuđuje kako se tome približavate“.

Uzbuđenje može nekome izgledati kao bojazan, možemo strepnju zamijeniti upravo tim uzbuđenjem i upravo se to događa u našem umu kada tražimo ono za što tvrdimo da ne želimo.

Budući da sam sada češće po dječjim parkovima s Kristom imam savršen poligon za promatranje. Kako mojih i Kristinih reakcija, tako i onoga što rade roditelji oko mene.

Ovo o čemu govorim je vrlo česta pojava:

„Mario! Pazi, past ćeš!“

Mario zvizne nakon dvije minute jer naravno nije pazio…

„A-ha, šta sam ti rekao/la“!

„A-ha“ ovdje označava to uzbuđenje. Netko će reći taj roditelj je zlurad prema djetetu, no nije. Naprotiv.

Brižan je. Njegov ili njen um podešen je na traženje onoga što ne želi, u ovom slučaju da dijete padne i kada se to dogodi, osoba osjeti nalet uzbuđenja i reagira s „A-ha“! Nije li se predviđanje upravo obistinilo?

 

Možemo li ovo i kako promijeniti

Naravno i to vrlo jednostavno.
Kad kažem jednostavno to ne znači da ćete to učiniti lako, no „formula“ je vrlo jednostavna.

Sastoji se od dva koraka.

1. Početi tragati za onim što ŽELIMO da se dogodi.

Dakle, umjesto

Ne želim da se ozlijedi – želim da ovo savlada na siguran način

Bojim se da ću dobiti otkaz – napravit ću sve što je u mojoj moći da moji šefovi budu zadovoljni sa mnom, mojim radom i rezultatima (zatim to zaista učiniti).

Ne želim partnera koji će me ponižavati – poštovati ću i voljeti svoga partnera, zauzvrat ću dobiti isto.

2. Držite stvari u sigurnoj zoni

Sigurnost sama po sebi nije apstraktan pojam. Možemo sami učiniti puno toga da budemo sigurniji. Uvjerili su nas da nas polica osiguranja čini sigurnima, no to nije istina. Ona samo ublažava posljedice onoga što se dogodilo nakon što se dogodilo.

Dakle, ako želiš da sve bude u redu na današnjoj prezentaciji, pobrini se da je sve što je u tvojoj moći u redu.

Kada pripremam predavanje, uglavnom koristim Chart board i flomastere. Moje je da osiguram svoje flomastere i chart board. Da se uvjerim da svi flomasteri rade te zamijenim one koji su pred kraj. Kada radim live video, pobrinem se da je telefon prikopčan na punjač (ako je duže predavanje) kako bih osigurao napajanje telefona strujom.

Kada ovo radim, sve što radim mene vodi onome što tražim i svaka od ovih akcija podiže moje uzbuđenje onime prema čemu idem jer ja očekujem da će sve biti sjajno.

Je li uvijek sve sjajno? Ni slučajno, no to mi ne kvari dan niti ono što radim.

Ovim načinom rada sam svaki put sve samopouzdaniji, sve više detalja je pod mojom kontrolom i ja sam sve ispunjeniji svime što radim. Moj nivo dopamina raste.

Na koji način vi ovo možete promijeniti već danas?

Ako nemate ideje, javite se pa ćemo proći kroz to zajedno.

Iz srca, Miro

Autor: Miroslav Skender
Trener osobnog razvoja

 

Share.

Comments are closed.