Detoksikacija organizma

0

Draženka Pleško 

Autorica: Draženka Pleško
Gernetic terapeutkinja i edukatorica

 

Ovih smo dana zatrpani raznim savjetima što s viškom kilograma koje smo nakupili tijekom blagdana. Nutricionisti savjetuju kako kombinirati namirnice, u kojoj namirnici ima proteina, u kojoj vitamina. U redu, priznajemo sami sebi opustili smo se tijekom blagdana, pojeli malo više nego inače. Ono što nam treba je detoks organizma kako bismo se vratili u staru formu.

Cilj detoksikacije je eliminacija nakupljenih štetnih spojeva i tvari iz tijela njihovim “ispiranjem” putem reducirane prehrane i puno tekućine.

Postoje brojne metode detoksikacije, od jednostavnih do složenih. Najbolje je da sami odaberete prehranu koja vama najbolje odgovara te da krenete s procesom detoksikacije.

Detoksikacijom čistimo krv i stanice, potičemo prirodni mehanizam liječenja, skidamo višak kilograma, vraćamo tijelu prirodnu ravnotežu. Detoksikaciju si svatko može i treba priuštiti jer na taj način doprinosite snažnijem i zdravijem organizmu.

Bez obzira na koju metodu čišćenja se odlučite, zapamtite da je važno piti dnevno 2-3l čiste vode

Možete se odlučiti za jednodnevni post – svakih 15 dana ne uzimate hranu, nego pijete samo vodu.
Možete se odlučiti za post od nekoliko dana (3 – 7) – uzimate prirodne voćne sokove.

 

Hrana za čišćenje

JABUKA – u sebi sadrži 90% vode i nema masti, gasi žeđ i energizira organizam, kora jabuke bogata je pektinom (crijevni detoksikant), taninska kiselina u jabuci pospješuje metabolizam i  sprječava taloženje masnoća.

JABUČNI OCAT – razgrađuje suvišne masnoće, potiče metabolizam na brže sagorijevanje kalorija, povećava lužnatost, u sebi sadrži octenu kiselinu, vitamine, minerale i enzime.

Recept: 2 jušne žlice jabučnog octa pomiješajte s 1 žlicom meda u čaši tople vode. Konzumirajte prije obroka na prazan želudac.

CITRUSI – naranča, grejp i limun – možete ih jesti ili pripremiti u obliku soka. Pridonose alkalizaciji i čišćenju organizma.

Za vrijeme detoksikacije izbjegavajte rafinirane namirnice (bijeli kruh, riža, tjestenina, slatkiši, grickalice, gazirana pića, suhomesnati proizvodi…)

Pojačajte doze vitamina C i E, ne zaboravite da je počela sezona gripe i unos vitamina je važan!!! Detoksikacija podrazumijeva voćne sokove, salate, zeleno lisnato povrće, mrkvu, citruse, brokulu, cvjetaču….

 

Prijedlog detoksikacijskog menija:

Prijedlog 1

DORUČAK : dvopek s posnim sirom
MEĐUOBROK : jabuka
RUČAK: rižoto s gljivama i salata od kupusa
VEČERA : varivo s mahunama

 

Prijedlog 2

DORUČAK : zobene pahuljice s jogurtom i šakom borovnica
MEĐUOBROK: sok od naranče
RUČAK: salata i sendvič s mozzarellom
VEČERA: oslić s povrćem

Ponovite isto ili složite sami svoj jelovnik

Foto: Photo-Mix, Pixabay

Share.

Comments are closed.