Nakon 18 godina rada u korporativnom svijetu, odlučila se za ulazak u poduzetničke vode. O poduzetništvu je razmišljala, a onda su se sve okolnosti poklopile u njenu korist i poduzetništvo je bilo neminovno. Pronašla je alat za procjenu zaposlenika koji ju je oduševio i odlučila je pomoći tvrtkama da dođu do vrhunskih rezultata. Alatom za procjenu The Predictive Index-om, coachingom i consultingom poduzetnica Sonja Čuljak pomaže staviti pravog čovjeka na pravo mjesto.
Iz sigurne direktorske pozicije odlučila si se za ulazak u poduzetništvo. Kako je došlo do te odluke?
Sonja: Želja i splet okolnosti. Radila sam kao direktorica za ljudske resurse u velikom sustavu, proučavala sam najbolje svjetske prakse za procjenu zaposlenika, tako sam došla i do The Predictive Index-a. Tražila sam kompletan i brz alat, Predictive Index je bio odgovor na sva moja očekivanja. Kontaktirala sam Ameriku, spojili su me s Austrijom jer je tamo advisory koji pokriva ovo područje. Okolnosti su se izvanredno poklopile i preuzela sam licencu za ovo područje.
S obzirom na to da sam već neko vrijeme razmišljala o poduzetništvu, ovaj alat koji me toliko oduševio je bio dodatni poticaj na tu životnu promjenu.
Kažeš da je ovaj alat zadovoljio sva tvoja očekivanja. Je li bilo teško pronaći ga?
Sonja: Nekoliko godina sam izučavala najbolje svjetske prakse i top HR leadere. Tražila sam alat koji će nam pomoći da razumijemo što pokreće ljude. Testirala sam razne alate za procjenu, međutim, svakom od njih je nešto nedostajalo.
Tada je u moje ruke došla knjiga The Heart of Hospitality u kojoj sam saznala za The Predictive Index, alat koji koriste i preporučuju vodeće svjetske tvrtke.
Oduševio me jednostavnošću primjene i kvalitetom rezultata. Nakon 5, 6 minuta odgovaranja na jednostavna pitanja u rukama su nam kompleksni rezultati o kandidatu. Koje su njegove najizraženije osobine, što ga motivira, koji stil rukovođenja mu odgovara…
Alat me toliko oduševio da sam ga odlučila ponuditi tržištu.
S obzirom na to da sam probala ThePredictive Index, mogu potvrditi da je alat uistinu odličan. Menadžerima omogućava da upoznaju svoje ljude i stave ih na pravo mjesto. Kakve su reakcije korisnika?
Sonja: Ljudi koji su ga probali su reagirali izvrsno. Odgovara im i što je korištenje vrlo jednostavno, potrebno je 5 do 6 minuta do rezultata koji im pomažu pokrenuti čovjeka i upoznati njegov neiskorišteni potencijal. I kandidat i voditelj budu oduševljeni.
Što je po tebi ključ uspjeha?
Sonja: Uspješni menadžeri znaju da je ključ uspjeha u ljudima. Tvrtku čine ljudi. Ni jedna organizacija ne može opstati bez svojih ljudi. Važno je produktivno okružje i zadovoljstvo zaposlenika.
Što nam korištenje ovog alata znači u financijskom smislu?
Sonja: Ljudi su najveća vrijednost jedne tvrtke. Trošak radne snage je najveći trošak, a korištenjem ovog alata se mogu generirati vrhunske uštede.
Ljudi su na radnom mjestu vrlo često nezadovoljni. Stavljanje pravog čovjeka na pravo mjesto rezultira značajnim uštedama i zadovoljnim zaposlenicima, a to vodi i vrhunskim financijskim rezultatima.
Ako netko ima viška novca i može priuštiti da ljudi rade na krivim pozicijama, onda ok.
S ovim alatom podiže se radna učinkovitost jer su zaposlenici motiviraniji i više angažirani na poslu. Zamislite koliki je učinak da tvrtka od 20 zaposlenika podigne radni učinak za 5 % svakog od njih. Vrlo vjerojatno za isti posao trebaju jednog čovjeka manje kojeg mogu preusmjeriti na nove projekte.
Sklonost radu s ljudima, višegodišnje iskustvo rada u ljudskim resursima, dugi niz godina rada u prodaji, direktorske pozicije… iza tebe su brojni uspješni poslovni rezultati. S obzirom na tvoj dosadašnji rad, može se reći da poduzetništvo za tebe i nije neka novost. Kako se osjećaš sada kada si poduzetnica i službeno?
Sonja: Spremno za sve izazove koje poduzetništvo nudi i koji iskoče jer nemate sustav koji vam stoji za leđima. S druge strane oduševljena sam brzinom donošenja odluka i implementacijom jer opet nemate sustav kroz koji odluke trebaju proći.
Uživam u dinamici dana i balansu poslovnog i obiteljskog života.
Ljudi su različiti, sigurno nije uvijek jednostavno raditi s ljudima, osobito timovima. Koji su najveći izazovi u tvom poslu?
Sonja: Sva ljepota ljudi leži u njihovoj različitosti. Posebno je zadovoljstvo kad upoznate osobu, način na koji funkcionira, što je motivira i onda posložite timove koji su kompatibilni. Najveći izazov je upravo to. Uz The Predictive Index taj izazov prerasta u posebno zadovoljstvo jer nam alat pruža uvid u dinamiku tima, njegove jače i slabije strane i pruža odgovore na ono vječno pitanje – Ima li ovaj tim sve potrebno da bi ostvario cilj i što mu nedostaje?
Što najviše voliš u poslu kojim se baviš?
Sonja: Ljude. Obožavam raditi s vlasnicima tvrtki koji su uvijek pomalo rezervirani prema alatima koje koriste odjeli za ljudske resurse. Njima je jednostavno pokazati moć brojki i koje uštede generiraju kada investiraju u kvalitetan alat.
Sama činjenica da preko 100 tvrtki koje se nalazi na listi Fortune 500 najboljih kompanija koriste The Predictive Index govori sama za sebe. Ljudi su ti koji generiraju profit ili gubitak. Odluka je uvijek na vlasniku kojim putem želi ići.
Što za tebe znači biti sretna i uspješna, koji su tvoji prioriteti u životu?
Sonja: Sretna znači biti uspješna. Za mene je to ravnoteža privatnog i poslovnog. Imati dan organiziran na način da se mogu jednako posvetiti sebi, obitelji i poslu. Sada mi odgovara ravnoteža. Ne znam u kojem trenutku i hoće li jezičak vage prevagnuti na neku od tih strana, ali nije ni važno. Nastojim uživati u trenutku i sa zahvalnošću prihvatiti svaki dan koji mi dođe.
Žena, majka dva sina, supruga, poduzetnica, s pravom možemo reći da si prava suvremena žena. Koje su po tebi poželjne osobine suvremene žene?
Sonja: Da bude sretna i zadovoljna sama sa sobom. Ako je žena dobra za sebe bit će dobra i za sve ostale. Supruga, djecu, rodbinu, posao, prijatelje.
Pripremila: Marijana Glavaš