Renata Vokal je uspješna poduzetnica već više od 20 godina, direktorica je tvrtke D.R.I.M. koja se bavi grafičkom djelatnošću. Renata je vrlo svestrana žena. Uz brojne poslovne i obiteljske obveze (Renata je majka troje djece), radila je na brojnim projektima. Projekt za koji sam sigurna da za Renatu ima posebno značenje, osmislila je zajedno s kćeri Ivanom. Riječ je o brandu Mašnica, brandu personaliziranih rokovnika i planera. Ivana Vokal je mlada poduzetnica, apsolventica sociologije i pedagogije. Renata&Ivana, majka&kćer, poduzetnice&poslovne partnerice.
Kako ste došle na ideju o zajedničkom projektu? Jeste li oduvijek željele biti poslovne partnerice ili je do toga došlo samo po sebi kada je Ivana osmislila prvi proizvod?
Renata: Ivana i ja smo oduvijek u jako dobrim i prijateljskim odnosima pa nam je ideja o zajedničkom projektu došla sasvim spontano. Shvatile smo da s Ivaninim idejama, svježinom i mojim dugogodišnjim poduzetničkim iskustvom u okviru tiskare D.R.I.M. možemo stvoriti savršen brand, za savršen poklon.
Ivana: Nikada nisam posebno razmišljala o nekoj vrsti poslovne suradnje s Renatom ili o radu u D.R.I.M-u, čak sam i upisala fakultet koji nije nikako povezan s ovim poslom. No, s vremenom me ovaj svijet počeo sve više privlačiti pa je nekako naša suradnja došla spontano. Shvatile smo da ne moramo tražiti suradnike negdje drugdje, već da smo upravo nas dvije odličan tim.
Vaše poslovno partnerstvo, nama koji gledamo sa strane, djeluje vrlo simpatično. Koje su prednosti majka&kćer partnerstva, a koji su izazovi s kojima se susrećete?
Renata: Osobno mislim da je odlična kombinacija kada se u poslu mogu udružiti mlade generacije s ljudima koji imaju dugogodišnje poslovno iskustvo. Svatko od nas ima svoje talente. Istina je da ta kombinacija zahtijeva veliko razumijevanje i toleranciju. Odmah smo donijele odluku o najboljoj kombinacija za dugoročnu suradnju; podjela posla i najvažnije, međusobno povjerenje.
Ivana: Kao što je i Renata rekla, podjela posla je vrlo bitna kada se radi u timu. Ja sam zadužena za kreativan dio procesa, komunikaciju s klijentima i promociju putem društvenih mreža. Kao prednost ovakvog rada vidim činjenicu da radim s nekim tko me poznaje i razumije. Definitivna prednost ovakvog rada je uvijek opuštena i prijateljska radna atmosfera.
Renata… godinama uspješno balansirate poslovne i obiteljske obveze, majka ste troje djece, baka, uspješna ste poduzetnica. Što biste istaknuli kao svoj najveći uspjeh?
Renata: Nije lako dogovoriti na ovo pitanje, jer smatram da sam posebno vezana uz svaki uspjeh u svom životu. Za mene je uspjeh i biti majka, biti uspješna poduzetnica, biti supruga, biti baka…Sve navedeno me posebno veseli i smatram da je baš to moj najveći uspjeh. Ali ako već moram nešto izdvojiti onda bih rekla da su to moja djeca. Smatram da smo suprug i ja napravili dobar “posao” i iznimno smo ponosni na sve troje, sada već odrasih i uspješnih ljudi.
Ivana… kako ste došli na ideju o Mašnici i što za Vas predstavlja Mašnica?
Ivana: Oduvijek sam bila zaljubljenica u slatke rokovnike i bilježnice te sam svoju ljubav uspješno pretvorila u moj posao iz snova. Znate one osobe koje imaju petsto planera, bilježnica, blokova i onda kada napokon odluče početi pisati u njih, trude se pisati najljepšim rukopisom ikad? E to sam ja, a još k tome što ih mogu osmišljavati po svome guštu, je najveća sreća.
Prvi osmišljen i izdan bio je akademski planer Studentska Mašnica, kojeg sam zapravo osmislila prema osobnim studentskim potrebama. Nakon toga su slijedili Poslovna Mašnica, Moja kuharica, Mašnica rokovnik, Đačka Mašnica, Kalendar, Dnevnik putovanja, Dnevnik vjenčanja i ostali proizvodi.
Bez obzira na sve uređaje kojima u današnje vrijeme raspolažemo, planere i rokovnike uvijek rado koristimo… personalizirani koje dobijemo na poklon su osobito srcu dragi, tako da je Mašnica savršen poklon za mnoge prigode. Tko najviše kupuje Mašnice?
Renata: S obzirom da smo kao dugogodišnja tiskara, D.R.I.M., okrenuti upravo ka krajnjem korisniku kao pravnoj osobi i količinama koje su znatno veće od jednog komada, bio nam je pravi izazov napraviti taj jedan iskorak prema novome i drugačijem. Upravo zbog toga, odlučili smo da personaliziaciju dignemo na jednu višu razinu i ponudimo svojim kupcima da osim što mogu naručiti samo jedan personalizirani proizvod, mogu sami dizajnirati korice svog rokovnika ili planera, kao i unutrašnjost.
Ivana: Unazad tri godine stvorili smo divan krug klijenata i prijatelja. Upravo to prijateljsko okruženje u kojem poslujemo, kreativna energija koja nas okružuje i životni optimizam, svakodnevno privlače nove klijente.
Naša vizija je proizvoditi rokovnike ili planere koje će jedna djevojka pokloniti best frendici za rođendan, dečko djevojci za godišnjicu veze, društvo frendici za promociju na fakultetu, brat sestri za Božić.
I ono najvažnije, po pristupačnoj cijeni. Ne moram ni posebno istaknuti da su ljudi oduševljeni konceptom. Svatko želi za svoj novac u gotov proizvod unijeti dašak sebe i osobe kojoj je poklon namijenjen. Takav način suradnje, razmjene kreativnih ideja s kupcima u izradi proizvoda, pokazao se kao odličan poslovni potez jer smo u kratkom roku prepoznate na tržištu.
S Mašnicom ste ostvarili brojne poslovne suradnje. Recite nam nešto o tome?
Novosti u Mašnici uvijek ima, stalno se kuhaju novi proizvodi i stvaraju se nove suradnje s mladim kreativcima. Neke od suradnji jesu: posebna linija planera Book of Chic koju smo izdali u suradnji s blogericom Mateom koja stoji iza bloga Click4 Chic, zatim suradnja sa Zorom Bjelousov, vlasnicom portala Femina.hr, na dizajniranju divnih Femina rokovnika i planera te linija radnih bilježnica i rokovnika za edukacije šminkanja poznate make up artistice Irene Herceg.
Jedna od novijih suradnji je s Teom Lubinom Tomašević, mladom dizajnericom nakita brenda Zlatna kiša koja je osmislila svoje rokovnike i planere obogaćene njenim afirmacijskim porukama za svaki dan. Zatim smo, dvije godine za redom pratile naše missice kroz pripreme za Izbor za miss Hrvatske, posebno dizajniranim rokovnicima. Sretni smo što možemo najaviti da uskoro izlaze i novi proizvodi, kao što su linija postera, kalendara, organizacijskih blokova…
Što biste poručile mamama i kćerima koje razmišljaju o pokretanju zajedničkog projekta?
Renata i Ivana: Go for it 🙂
Što je za vas obilje?
Renata i Ivana: Obilje je svuda oko nas. Danas smo svi okruženi mnogim materijalnim stvarima, koje god možemo poželjeti. Ali za nas je najvažnije ono duhovno obilje. Obilje koje za nas znači sreću, razumijevanje, dobar suživot sa ljudima oko nas, dobru poslovnu suradnju i sve ono što hrani čovjekovu dušu.
Fotografije: Renata i Ivana Vokal, osobna arhiva
Pripremila: Marijana Glavaš