Prikupljanje vizitki nije networking

0

Networking je po definiciji dugoročna izgradnja poslovnih odnosa

 

Ajmo ponovo; dugoročna – dakle ne uletiš na jedan event pa se ljutiš na organizatora da je ulaznica skupa i da u dva sata nisi upoznao sve vodeće poduzetnike i sklopio par milijuna eura vrijednosti posla.

Zatim izgradnja – dakle to nije nešto što se slučajno desi, to ti treba biti sustavni dio plana razvoja tvoje karijere. Dakle ne ideš negdje i ne kontaktiraš nekog kad se usput negdje zagubiš ili te netko pozove ili na nekog nabasaš, nego sustavno gradiš svoju mrežu ljudi. Biraš evente na koje ideš, identificiraš ljude koje želiš upoznati i zašto, gledaš kako do njih i onda im priđeš online ili offline itd.

I na kraju poslovnih – dakle poanta je posao, a prijateljstvo može biti nuspojava. I odnosa. E tu je ključ. Kako se grade odnosi? Što treba za odnos? Povjerenje, davanje vremena, pažnje, slušanje.

Dakle idemo na evente, prilazimo ljudima s namjerom DAVANJA; doprinosa, pomaganja. A ne evo mene i neću vas ništa slušati ili ajde više završi šta pričaš pa da ja tebi kažem kako imam super osiguranje u ponudi ili sl. Da ti uvalim kratkoročni ne uzimajući u obzir trebaš li ti to. Jer eto ja imam kvote, imam kvartalne ciljeve, briga me za tebe. Nije ni čudo što svi imamo traume od uvaljivača vizitki i prodavača magle i koječega.

Richard Branson, vlasnik Virgin Grupe, jedan od najbogatijih i najpoznatijih poduzetnika u jednoj od svojih knjiga rekao je Not working – try networking misleći da kad zapnemo u poslu trebamo ići van među ljude jer posao rade ljudi zbog ljudi s ljudima.
Moja mentorica, vlasnica škole Money and You, rekla je my networth jednako my network misleći da je njeno najveće bogatstvo upravo mreža ljudi koje zna.

I moj profesor na faksu nas je davno tome učio. Isticao je da je njegov mali crni adresar knjižica za koju bi, kako je rekao, ubilo pola grada.

 

Kontakt nije broj

Ali ne samo da networking nije uvaljivanje vizitki, nego kontakt nije broj. Moji kontakti i moj mobitel isto su najveće moje bogatstvo. Ako me pitate imam li nečiji broj, ja mogu ili ne moram reći da imam.
Odnos je bitan. Ta neka osoba nešto će napraviti radi nas, radi našeg odnosa.

Zato ne uvaljujte vizitke, nego gradite svoju mrežu, gradite odnose, dugoročno. Pomažite ljudima. Slušajte ih, pitajte koji im je sad najveći problem, i dajte im, što – savjet, informaciju, kontakt. Samo im dajte. Ne uvaljujte vizitke i ne prodajite maglu, nego dajte i pomozite. Slušajte. Neka Vam je stalo do ljudi. Tako se doprinosi, tako se grade odnosi, e to je networking.

Možda ste razočarani da networking nisu ručkovi i večere da se sklope poslovi uz janjetinu ili zapošljavanje preko veze, sorry opet sam Vas razočarala, sve je do nas.

I da, još nešto. Kad se već svi hoće iseliti – dvije su ključne stvari za uspjeh – naš mentalni sklop i networking. Pa prije nego odjurite u Irsku – svoj um nosite sa sobom, a mrežu ljudi tek trebate tamo, daleko od Lijepe Naše, izgraditi. Sretno.

 

Share.

About Author

Kristina Ercegović

Serijska poduzetnica, spisateljica, poslovna savjetnica, profesorica Od 2010. vodi vlastitu tvrtku Zaokret u sklopu koje projektom Business Caféa umrežava i educira male poduzetnike, te ih savjetuje kako pokrenuti, izgraditi i prodati svoj biznis. Uz to i organizira niz evenata i konferencija koje otvaraju brojne društveno i privatno korisne teme. Redovito piše kolumne, knjige i vlastiti blog. Bila je i TEDx govornik, članica CRANE-a. Dobitnica je niza domaćih i inozemnih nagrada i priznanja. Živi u Zagrebu s desetogodišnjim sinom Lukom.

Comments are closed.