Prepoznajte simptome na vrijeme i prevenirajte burn out

0

Možda niti ne znate da ste blizu izgaranja, no ako malo bolje promotritite možda imate neke od slijedećih simptoma:

  • Kronični umor
  • Lupanje srca, panika, strah od događaja (strah troši jako puno glukoze)
  • Paradoksalni simptomi koje ne očekujemo (zdravo srce, a imamo palpitacije, uzimamo visoke doze vitamina C, a imamo opstipaciju, stalno smo umorni, a uzimamo hormone …. ovu su krajnji stadiji … takve pacijente zovemo živući mrtvaci – sorry, ali tako je)
  • Odvajanje od ljudi
  • Strah od budućnosti
  • Simptome neke kronične bolesti poput bolesne štitnjače, bolova u zglobovima, migrene, PMS-a, srčanih bolesti, debljine, neke autoimune bolesti…
  • Liječite se i testovi su bolji, ali umor ostaje
  • Bolovi u mišićima
  • Problemi s kožom, noktima, kosom
  • Dermatitis, crvenilo kože, svrbež, hiperpigmentacije na koži (ovo može bi već ozbiljan alarmantan znak potpune iscrpljenosti nedbubrežne zlijezde)
  • Debljanje u struku (znak stresa)
  • Visoke razine triglicerida i kolesterola (znak dehidracije)
  • Problemi s održavanjem razine šećera u krvi (alarmatne minute kad vam padne šećer u krvi)
  • Nesanica
  • Nemotiviranost
  • Smanjen libido
  • Osjećaj kao da ste uključeni u strujni krug iz kojeg ne možete izaći
  • Nemogućnost opuštanja
  • Budite se umorni
  • Žudite za slanim i/ili slatkim

Nemojte zanemariti ove simptome.

Oni su već začarani krug i vode sve dublje i dublje, dalje i dalje gdje ćete potpuno izgubiti sebe.
Postoje razne metode da se vratite iz začaranog kruga.

 

Dva su načina da sebi pomognete

  1. Kroz konkretne promjene životnog stila u vježbi i prehrani, a za to vam je potrebno znanje i vodstvo. Zaboravite da ćete uspjeti bez pomoći, treba vam informacija što je uzrok vašeg burn-outa te koje mjere, kada i koliko trebate poduzeti. I najvažnije od svega, potrebna vam je (barem za početak) potpora i posvećenost terapeuta.
  2. Mijenjanjem svojih stavova, percepcija, uvjerenja (sve je to isto, ali važno je da vi prepoznate o čemu se radi). Mijenjanje uvjerenja je duhovni put svake osobe i nemojte zazirati od toga. Ako se nećete pozabaviti uzrocima koji su doveli do svih ili samo nekih simptoma, samo ćete zamaskirati problem. Bit će vam bolje neko vrijeme, a onda će se sve opet vratiti.

Dajem vam neke osnovne informacije kako ćete sebi pomoći ako imate simptome burn-outa.
Uz gore naveden simptome uvijek je prisutna iscrpljenost.

Za osobe u burn-outu važno je da jedu svakih 4-5 sati, a svaki od tih obroka treba imati komadić proteina (meso, riba, grahorice…), komadić sirovog povrća i dosta kuhanog povrća.  Ako ste u prilici, bilo bi dobro da svaki dan jedete juhu (mesnu ili povrtnu). Kako ste preplavljeni toksinima jer je živčani sustav u popuštanju, razmislite o uzimanju probavnih enzima. Visoke koncentracije magnezija kroz dulji vremenski period puno će pomoći (no konzultirajte liječnika, posebno ako imate bubrežne tegobe). Zaboravili ste na riblje ulje? Ono će vam dati dovoljnu količinu omega 3 masnih kiselina i vitamina D. Za sada toliko o suplementima. Kod osoba koje su u burn outu – nepravilno korištenje i pretjerano korištenje suplemenata može izazvati još veću štetu.
Odlazak u teretanu, bicikl, aerobne vježbe svakako su dobar izbor ako imate burn-out i želite se potpuno uništiti. Zaboravite na vježbe, treba vam možda malo plivanja, lagane joge, puno odmora. Jako je važno da idete na spavanje prije 10 sati.

Da li vas je netko naučio vježbama disanja? Ako nije, krajnje je vrijeme da to naučite. Zvuči jednostavno. I jest, samo morate uključiti vježbe u svoj dnevno  raspored. Zato umjesto vježbanja – molim vježbe disanja.

Riječ duhovnost, hvala Bogu više nije bauk. Tko drži do svog biznisa, već je prošao razne tečajeve na temu biznisa i duhovnosti. Čovjek ne može napredovati na poslu, niti biti zadovoljan s ostvarenim ciljevima, ako nije duhovan. Duhovnost znači zelja za stalnim napredovanjem, a to je karakteristika svake ambiciozne osobe. Duhovnost znači disciplina. Disciplina da svaki dan u neko vrijeme posvetiš svoje minute sebi i svojoj duši.

Duhovnost i duhovni rad nam je važan da promijenimo svoja kriva uvjerenja koja su nas dovela do bolesti, umora, gubitka smisla. To se ne postize preko noći – zbog toga se to i zove „rad na sebi“.
Ljudi se najčešće odlučuju na promjenu kad voda dođe sasvim do grla.
No, s tim samo gubite vrijeme.
A vrijeme je jedina istinska stvar koju mi ovdje na zemlji posjedujemo.
Vrijeme je jedino s čime možemo upravljati.
Zato usmjerite svoje vrijeme za svoj napredak i sreću.
Sreća je cilj i smisao svima nama.

 

Nemojte zanemariti meditaciju

Danas je to kao da ne perete zube. Znate da postoji pasta i četkica i ona stoji u kupaoni, a vi je ne koristite?!
Nije to pomodno, nije to za druge, to je za vas i to je upravo ono što vam treba.
Pitate se kako meditirati? Probali ste, ali vam nije uspjelo?
Meditirati je jako teško, svima, ne samo vama. Ali samo u početku. Poslije ćete jedva čekati svoje minute i kutak za meditaciju.
Probajte jedan od ovih nekoliko načina meditacije

  • fokusirajte se na neku temu koju volite i samo na to mislite, duboko dišite, opustite ramena i donju vilicu
  • samo sjedite i ne uznemiravajte se što ste uznemireni sve više, nego izdržite 20 min zatvorenih očiju, stavite lijevi dlan preko desnog dlana i držite dlanove u naručju
  • probajte zamišljati kako „pakirate“ svoje misli – one koje dolaze u jedan mali oblačić koji brzo otpušete, koji jednostavno otputuje i vi ga vidite kako se udaljava od vas, zadržite cijelo vrijeme osmjeh na licu, kao što bi rekao Ketut – neka se i tvoja jetra smije!
  • možete izgovarati neke rečenice koje opuštaju. Neke od njih su većini prihvatljive i izazivaju trenutnu opuštenost i smanjenje napetosti: sve je dobro, sve će biti dobro, svi me vole, otvaram srce i um, dolazi mi novac, dolazi mi idealan posao, dolaze mi dobri ljudi u život, imam dovoljno vremena…

Možete poslušati moju meditaciju. Možete slušati niz meditacija na youtubu.
Samo krenite.
Koliko puta ste pali dok ste učili voziti bicikl?
Svako učenje je zahtijevno.
Samo krenite. Sada.

 

Stalno odgađate odluku?

Da bi se lakše odlučili napravila sam set pitanja pod nazivom Mulier kompas koji će vam olakšati odluku. Kad nešto odlučite, postavite sebi ova dolje navedena pitanja i vidjet ćete je li to odluka za vas ili se udaljavate od sebe. Poslušajte svoje srce – što kaže – je li to dobra odluka.

No, ima jedna iznimka.
U slučaju meditacije, ja ću odgovoriti za vas – na svako dolje navedeno pitanje odgovor je pozitivan.

  • da li me meditacija stabilizira ili destabilizira = stabilizira
  • da li mi meditacija povećava energiju ili smanjuje = povećava
  • da me meditacija jača ili slabi = jača
  • da li me meditacija smiruje ili uznemiruje = smiruje
  • da li mi meditacija povećava samopoštovanje ili smanjuje = povećava mi samopoštovanje i samopouzdanje
  • da li me meditacija povezuje s ljudima ili odvaja = povezuje me jer ruši blokade

A sada sami sebi odgovorite na sljedeća pitanja:

  • što me sprečava da to napravim?
  • koji strah je povezan s tim i kako ga mogu pobijediti?

 

Važno je da znate da:
1. UVIJEK imate IZBOR
2. Da je ODLUKA VAŠA
3. Da je DOSLJEDNOST značajna VRLINA i rješava mnoge životne dileme i probleme.

Dakle, tek sada kad već meditirate možete razmišljati o promjenama stava. No, ako ćete krenuti u promjenu stavova, bez meditacije… niste na dobrom putu. To je kao da kupujete novi namještaj za sobu prepunu prašine i starih stvari. Neefikasno. Pretpostavljam da ne želite biti neefikasni i da ne želite gubiti vrijeme.

Zato ukratko rečeno, prevenirajte burn-out jer ćete u protivnom potpuno izgubiti sebe, a to nije ono što želite. Želite opet pronaći sebe, uživati u sebi i svojim dostignućima.

Uvijek volim reći što je rekla Elisabeth Gilbert: Užitak je još jedino što nas zaista čini ljudima.
Stvoreni ste da uživate.

Zato uživajte!
Ako ne znate kako – za početak slijedite gore navedene preporuke ili se javite na individualni program “Kako opet uživati u životu”.

Share.

About Author

Meri Bura, dr. med.

Meri Bura, doktorica medicine, osnivačica je holističkog centra Mulier i kreatorica Mulier metode. Cjelokupan rad dr. Bure usmjeren je na integraciju znanstvenih i holističkih metoda, od svakodnevne prakse do zdravstvene politike.

Comments are closed.