Facebook Instagram
    Facebook Instagram
    suvremenažena.hr
    • HOME
    • ZDRAV ŽIVOT
      • ZDRAVLJE
      • ZDRAVA PREHRANA
      • FIT TIJELO
      • PRIRODNA KOZMETIKA
    • LIFESTYLE
      • UREĐENJE DOMA I DIZAJN
      • PUTOVANJA
      • GASTRO
      • TEHNOLOGIJA
      • SHOPPING
      • ISTRAŽIVANJA
      • RECENZIJE
      • GREEN
    • INSPIRACIJA
      • OSOBNI RAST I RAZVOJ
      • MOTIVACIJA
      • DOBAR ŽIVOT
      • CITATI
      • KNJIGE
      • ASTRO
    • LJEPOTA
      • NJEGA LICA I TIJELA
      • NJEGA KOSE I FRIZURE
      • MAKE-UP
      • PRIRODNA KOZMETIKA
      • WELLNESS
    • MODA
    • LJUBAV I OBITELJ
      • LJUBAVNI ŽIVOT
      • DJECA I RODITELJI
      • TRUDNOĆA I MAJČINSTVO
      • BEBE
    • POSAO
      • PODUZETNIŠTVO
      • USPJEH
      • OSOBNE FINANCIJE
      • INTERVJU
    • ONLINE MAGAZIN
    • KOLUMNE
      • ALEKSANDRA IVANAC
      • DANIJELA SLAVICA
      • DUBRAVKA ŠIMUNOVIĆ
      • ENA LAV
      • GORANKA RAKIĆ
      • KRISTINA GALLO
      • MARIJANA GLAVAŠ
      • MARIANN MAKRAI
      • MARINA LOBOJA
      • MATEJ ČULJAK
      • MIROSLAV SKENDER
      • NEVENA SKOČIĆ
      • VALENTINA SUMPOR
    suvremenažena.hr
    USPJEH

    Kako uspješno komunicirati?

    Goranka RakićBy Goranka Rakić18 ožujka, 20216 Mins Read
    uspjesna komunikacija
    Foto: Depositphotos
    PODIJELI
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Čovjek je društveno biće i jedna od osnovnih potreba je da bude shvaćen, da ga se razumije, cijeni i prepoznaje. Kako bi to ostvario nužan preduvjet je uspješna komunikacija.

    Govor nam je prirodno dan i to je jedan od razloga zašto nije dovoljno ozbiljno shvaćen. Otvorimo usta i pričamo i mislimo kako je to to, da ne treba vježbati, raditi na tom aspektu i usavršavati ga. Iz neuspješne komunikacije proizlaze neshvaćenosti, problemi i zapetljancije. Iako se komunikacija čini jednostavnom, ako ne naučimo uspješno komunicirati nećemo razumjeti druge, graditi odnose, rješavati probleme i biti uspješni u privatnom i poslovnom djelu.

    Kroz dan razmjenjujemo mnoštvo poruka, no sama razmjena nije dovoljna za uspješnu komunikaciju. Potrebno je usvojiti komunikacijske vještine odnosno aktivno slušati, upravljati neverbalnom komunikacijom, stresom i emocijama.

    Kod slušanja postoji jedna zamka a to je da iako čujemo što nam osoba govori ili razumijemo napisano, ne stavljamo se u „tuđe cipele“ i zanemarujemo emocionalno stanje sugovornika. Iskazati interes za temu razgovora i samog sugovornika, dobar je početak.

    Prisjetimo se bontona i ne upadajmo u riječ. Ne preusmjeravajmo komunikaciju na sebe i ne osuđujmo. Ako stvorimo okruženje u kojem sugovornik osjeća da ga se sluša i razumije, uštedjet će se vrijeme koje je kod površne komunikacije potrebno uložiti u razrješavanje nesporazuma i konflikata dok se istovremeno gradi dublja veza između govornika. Pritom ne smijemo zaboraviti da se većina komunikacije zapravo odvija neverbalnim putem.

    Neverbalna komunikacija

    S razlogom smo dobili 2 para očiju i ušiju, a samo jedna usta. Stoga obratimo pažnju na položaj tijela sugovornika, kontakt očima, izraze lica i disanje kako bi ostvarili bolju komunikaciju. Bitno je naglasiti da neverbalne znakove treba gledati u cjelini. Pogrešno je fokusirati se na samo jedan znak, te donijeti zaključak na prečac.

    Ako osoba sjedi prekriženih ruku, možda to znači da joj je hladno, a ne da je zauzela obrambeni mehanizam. Ali ako sjedi prekriženih ruku u kutu sobe, malo govori i pogledom luta, vjerojatno je nešto muči. Neverbalnom komunikacijom stalno šaljemo signale pa je možemo okrenuti u svoju korist.

    Sljedeći put prilikom ulaska na poslovni sastanak zastanite na tren, duboko udahnite, ispravite se, zabacite ramena i nasmiješite se. Obratite pažnju na ton svog glasa i svjesno ga kontrolirajte ako ste nervozni. Osjetit ćete više samopouzdanja i ostaviti bolji dojam. Za vrijeme sastanka gledajte ljude bar na nekoliko trenutaka u oči, obratite im se imenom i kimnite glavom u znak potvrđivanja. Kako bi se uvježbali u neverbalnoj komunikaciji, počnite obraćati više pažnje na reakcije drugih.

    Stresne situacije, poput važnih poslovnih sastanaka ili svađe s voljenom osobom, utjecat će na jasnoću mišljenja, ponašanje i komunikaciju. Iako bi tada bilo sjajno zastati, smiriti se, meditirati, ispuhati i onda se vratiti u razgovor, to i nije baš moguće jer moramo nastaviti kritični razgovor i brzo dati odgovor. Nakon par dubokih udaha, treba priznati da se ne možemo uvijek slagati sa svima, priznati si da se nalazimo u situaciji koja nam stvara stres i nelagodu, ali i da sugovorniku nije lako, da se i on osjeća uznemireno i emocionalno nestabilno.

    U ovakvim napetim situacijama treba izbjeći greške koje se često rade poput vrijeđanja („Baš si glup kad tako razmišljaš“), generaliziranja („Ti uvijek sve radiš krivo“), izdvajanja („Ti si to krivo napravio“), sarkazma („A ti si baš najpametniji pa sve znaš“), pretjerivanja („Ovo je katastrofa“) i etiketiranja („Gospođa Pametnica će to riješiti“).

    Postavljanje otvorenih pitanja

    Kad su emocije visoke i odvija se kritičan razgovor, treba imati na umu da osoba nije sposobna u potpunosti čuti i procesuirati izgovorene riječi. Rješenje je u otvorenim pitanjima. Bilo da pregovaramo za višu plaću, novi poslovni projekt ili s voljenom osobom dogovaramo uređenje kuće, otvorena pitanja moćna su tehnika s kojom istovremeno dobivamo više informacija i povezujemo se sa sugovornikom.

    Npr. ako nam šef nudi 5.500 kn plaću, dok mi želimo 7.000 kn, instinktivno bi je odbili i razljutili se, ali s otvorenim pitanjem poput „Što bi se trebalo desiti da vam budem vredniji?“ ili „Što bih ja trebao izvesti kako bi i vi ostvarili veću dobit pa u konačnici i ja veću plaću?“ nastavljamo pregovarati. Granica u datom trenutku je naša opuštenost i kreativnost pošto ćemo takav razgovor voditi uljudnim tonom.

    Postavljajte pitanja koja počinju sa „što?“ i „kako?“ jer tako dobivate cjelovite odgovore. „Zašto?“ ne koristimo u ovom slučaju jer ima negativnu konotaciju pošto nas kroz život ispituju „zašto smo nešto napravili?“ kad nije bilo dobro.

    Iako djeluje vrlo jednostavno, otvorena pitanja su vrlo moćna tehnika jer djeluju na podsvijest. Naš mozak ne može ne krenuti s odgovaranjem na pitanja poput „Zašto si otvorio ovaj članak?“, „Što moraš sutra napraviti na poslu?“ i sl.

    Bez direktne konfrontacije dobit ćete mogućnost reći ne, a druga osoba ima osjećaj kontrole pošto više priča, odnosno daje ti više informacije, počinje rješavati problem odgovorima i servira rješenje.

    Tehnika pozitivnog govora i ostale komunikacijske tehnike

    Druga pomoć stiže u obliku etiketiranja. Neizgovorene emocije čovjeku stvaraju stres i ako ih mi etiketiramo, odnosno artikuliramo situaciju, emocija se smanjuje, pada obrambeni zid i dolazi do povezivanja.

    Stoga, ako se nađete u kritičnom razgovoru, umjesto cike i drame, bolje je početi s „Djeluje (kao) da si nervozan“ ili „Izgleda (kao) da i tebi stvara pritisak…“, „Zvuči (kao) da i ti želiš da dođemo do boljeg dogovora…“.

    Nadalje, možete koristiti i tehniku pozitivnog govora jer ćete tako izbjeći obrambenu reakciju. Umjesto „Ti nikad ne slušaš!“, izgovorite „Molim te da me sada saslušaš jer mi je to važno i lakše ćemo doći do zajedničkog rješenja“.

    Prigovaranje nije naročito korisno ni poželjno, osobito kritiziranje osobe, a ne konkretne stvari koje je učinila. Više koristi će imati kratko i jasno reći što i zašto želimo/trebamo/moramo učiniti da bi došli do zajedničkog rješenja.

    Ako niste sugovornika dobro čuli, ili želite provjeriti razumijete li se, koristite tehniku ogledala, odnosno ponovite njegovu zadnje izgovorenu rečenicu ili 1-3 riječi. Koristeći ispitujući ton, provjeravate jeste li dobro razumjeli, a ponavljanjem i kimanjem glavom dajete do znanje da ste čuli i slaže se s tim te tako smirujete situaciju i potičete nastavak razgovora.

    Još jedno zlatno pravilo komuniciranja; „ne bojte se tišine u razgovoru, dajte ljudima da pričaju“. Uspješna komunikacija iziskuje trud i vještinu. Za početak, pozovite prijatelje na kavu i počnite vježbati. 🙂

    Autorica: Goranka Rakić

    Goranka Rakić komunikacija nesporazumi u komunikaciji neverbalna komunikacija poslovna komunikacija
    Goranka Rakić
    Goranka Rakić

    2017. završila sam specijalistički diplomski stručni studij Menadžment turizma i sporta na Međimurskom veleučilištu u Čakovcu. Tijekom i nakon studija radila sam u manjim timovima na vodećim pozicijama, a sada radim u inozemstvu u multinacionalnoj kompaniji. Završila sam niz tečajeva i usavršavanja iz područja samorazvoja. Sanjar sam, borac i realist s jasnim ciljevima i očekivanjima. Zaljubljenica u putovanja i pisanu riječ, inspirira me život i nadahnjuju ljudi. E-mail: rakic.goranka15@gmail.com

    MOŽDA ŽELITE PROČITATI I OVO

    Služba je služba, družba je družba

    Konstruktivni ili destruktivni – 12 pitanja koja će vam pomoći da utvrdite imate li osobine i karakteristike uspješnih poduzetnika

    Comments are closed.

    IZDVOJENO

    21 travnja, 2021

    Ljubav na prvi pogled

    21 travnja, 2021

    Pandemija s ljudskog stajališta

    20 travnja, 2021

    Ti neki ljudi

    20 travnja, 2021

    Mokasine – povratak klasične elegancije

    19 travnja, 2021

    Čvrsta koža i preplanuli ten uz NIVEA Q10 i Q10 MultiPower proizvode

    19 travnja, 2021

    Kako poboljšati prodaju i zašto je prodaja jedan od najneomiljenijih zadataka?

    19 travnja, 2021

    Glas je naš signal drugima – „Kakav glas – takav stas“

    17 travnja, 2021

    Prirodna organska kozmetika Caparis za cjelovitu njegu

    • Pratite nas na Facebooku
    • Pratite nas na Instagramu

    Prijavite se

    ZA PRIMANJE NOVOSTI S PORTALA

    O portalu

    ZADOVOLJNA, SRETNA, PODUZETNA

    Suvremena žena je lifestyle portal koji donosi teme i savjete za sretniji, zdraviji, uspješniji i ispunjeniji život suvremene žene, novosti iz svih ženama zanimljivih područja koja život čine ljepšim, kvalitetnijim i zabavnijim. Inspirativne priče će Vas potaknuti na promjene koje priželjkujete.

    Portal je namijenjen ženama koje traže inspiraciju i motivaciju za ostvarenje života o kojem su oduvijek sanjale. Kroz sadržaje portala ih želimo osnažiti i potaknuti da vjeruju u sebe, da jačaju svjesnost o sebi, da žive zdravo, da preuzmu odgovornost za svoj život i živote onih koji o njima ovise. Cijenimo istinske vrijednosti.

    Facebook Instagram
    INFORMACIJE
    • KONTAKT
    • IMPRESSUM
    • PRAVILA PRIVATNOSTI
    • POLITIKA KOLAČIĆA
    • UVJETI KORIŠTENJA
    Copyright © Moja Asistenca

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Na ovoj web lokaciji koristimo kolačiće za pružanje što boljeg korisničkog iskustva. Saznajte više o kolačićima koje koristimo ili ih isključite ako ne želite da prikupljamo vaše podatke. Postavke

    suvremenažena.hr
    Pregled privatnosti

    Na ovoj web lokaciji koristimo kolačiće kako bismo Vam pružili što bolje korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima se pohranjuju u Vaš preglednik i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na ovu web lokaciju. Time nam dajete povratne informacije koji dijelovi portala su Vam najzanimljiviji i najkorisniji.

    Sve postavke kolačića prema želji možete prilagoditi.

    Neophodni kolačići

    Ovaj kolačić bi trebao biti omogućen u svakom trenutku kako bismo mogli spremiti Vaš odabir postavki kolačića.

    Ako onemogućite ovaj kolačić, nećemo moći spremiti Vaše odabrane postavke. To znači da ćete svaki put kada posjetite ovu web lokaciju morati ponovno omogućiti ili onemogućiti kolačiće.

    Kolačići treće strane

    Ova web lokacija koristi Google Analytics za prikupljanje informacija kao što su broj posjetitelja i najpopularnije stranice.

    Ostavljajući omogućenu ovu opciju pomažete nam unaprijediti naš portal.

    Najprije omogućite neophodne kolačiće kako bismo mogli spremiti vaše postavke!

    Politika kolačića

    Više informacija o kolačićima