Irena Kurtanjek – Lijepo je biti suvremena žena u suvremenom Nestlé sustavu

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Irena Kurtanjek

Irena Kurtanjek voditeljica je korporativnih komunikacija tvrtke Nestlé Adriatic za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu.

Tijekom četrnaest godina u kompaniji Nestlé iskustvo je stjecala na različitim pozicijama unutar odjela korporativnih komunikacija, a najveći doprinos izgradnji reputacije kompanije ostvarila je kroz vođenje projekata društveno odgovornog poslovanja, kao i komunikacijske projekte izgradnje reputacije za više od 30 Nestlé brendova prisutnih u regiji.

Svojim radom doprinijela je unaprjeđenju odnosa s medijima te stvaranju mreže strateških partnerstva s dionicima iz područja prehrane i zdravlja, obrazovanja te okoliša, ostvarujući rezultate koji su priznati brojnim nagradama.

Na portalu Suvremena žena posebnu pozornost posvećujemo temama s područja zdravog načina života, zdravlja, zaštite prirode, zadovoljstva suvremene žene. Idemo vidjeti kako Nestlé odgovara na ove teme.

 

Što Vam u ovom trenutku predstavlja najveći izazov u poslu?

Irena Kurtanjek: Živimo u vremenu kada se od nas, komunikatora, očekuje odgovor odmah. Najveći izazov je zasigurno u kriznom komuniciranju kada se očekuje još brži odgovor prema internim i eksternim dionicima. Da budem preciznija, kada sam se počela baviti komunikacijama prosječno vrijeme u kojem se od kompanije očekivao odgovor bilo je i do 48 sati, dok je danas to u nekim situacijama svedeno na 30 minuta, a nekad je riječ i o svega nekoliko sekundi.

Ono što je najviše izazovno u tom vremenu je dostaviti provjerenu i istinitu informaciju temeljenu na činjenicama, koja ujedno dodaje i vrijednost onome tko je konzumira.

 

Spomenuli ste posvećenost tvrtke društveno odgovornom poslovanju kroz različite projekte, a jedan od tih projekata je educiranje djece o pravilnoj prehrani i važnosti bavljenja tjelesnom aktivnošću. Na koji način educirate djecu, kako odabirete sudionike edukacija i koliko djece ste do sada educirali?

Irena Kurtanjek: Riječ je o projektu u kojem Nestlé, vodeća prehrambena kompanija, stvara zajedničku vrijednost za društvo. Obzirom na naša stručna znanja u području prehrane, prepoznali smo važnost edukacije djece i roditelja o ovim važnim temama.

Naime, osnovni cilj je utjecanje na dugoročno stvaranje pozitivnih navika te, u konačnici, smanjenje pretilosti i prekomjerne tjelesne težine kod najmlađe populacije. Kroz projekt se, osim informiranja o pravilnoj prehrani i savjeta za tjelesnu aktivnost, dotičemo i tema poput anoreksije i bulimije, pušenja i konzumacije alkohola.

U Hrvatskoj se provodi već devetu godinu, uz partnera Hrvatski školski sportski savez te je do sada uloženo 4 milijuna kuna, a educirano je preko 50.000 djece u više od 500 škola. Nakon edukacije od stručnjaka nutricionista, profesori tjelesne i zdravstvene kulture provode edukaciju u školama kroz minimalno četiri školska sata.

Ono što je bitno istaknuti je da je projekt postao svojevrstan pokret i time nadživio svoju inicijalnu ideju – škole mijenjaju hranu u kantinama, surađuju s lokalnim proizvođačima, sedmaši snimaju video uratke, educiraju mlađe generacije… Također, motiviranost ravnatelja, profesora kao i interes roditelja najbolji su pokazatelji da smo na pravom putu. Za desetu sezonu imamo u planu doseći još veći broj učenika i uključiti nove partnere, vezano za temu održivosti okoliša.

 

Irena Kurtanjek, Nestle

Svakodnevno se diljem svijeta proda preko milijardu Nestlé proizvoda, rekla bih da je odgovornost tvrtke i prema potrošačima i prema okolišu velika. Planirate li uvođenje ambalaže koju će biti moguće 100 % reciklirati ili ponovno upotrijebiti?

Irena Kurtanjek: Nestlé je prije mjesec dana prihvatio Europski sporazum o plastici kojim je potvrdio svoju spremnost na ispunjavanje ranije preuzetih obveza – do 2025. godine 100 % pakiranja bit će načinjeno od materijala koji će se moći ponovo iskoristiti li reciklirati te će za trećinu biti smanjeno korištenje djevičanske plastike.

Od kraja 2019. godine 80 posto (ukupno 328) naših tvornica proizvelo je nula otpada te je čak 87 posto naše ambalaže, uključujući plastiku, bilo moguće reciklirati ili ponovno koristiti. Uz to, do 2050. godine cilj nam je imati 100 posto obnovljive izvore energije u svim našim tvornicama, skladištima, uredima i u logistici.

Koliko smo ozbiljni u našim nastojanjima svjedoči i činjenica da je Nestlé jedina prehrambena kompanija koja ima Institut za ambalažu. Neprekidno ulažemo značajna sredstva u istraživanje i razvoj novih ambalažnih materijala te osmišljavamo nove načine isporuke naših proizvoda. Dobar primjer je i plastična boca Vittel vode koja se proizvodi od recikliranih boca, a trenutno je u fazi testiranja bezambalažni sustav za doziranje hrane za kućne ljubimce Purina PetCare te instant kave NESCAFÉ.

U posljednje vrijeme okrećemo se prema hrani na biljnoj bazi koja je ne samo zdravija za potrošača, nego je i održivija jer osigurava višu razinu odgovornosti prema okolišu. Primjer je naš Garden Gourmet veganski burger u kojem je na biljnoj bazi napravljena zamjena za meso, slaninu i cheddar sir, čime su vrlo uspješno spojeni odgovornost prema okolišu i vrhunski okus. Uz to, aktivno istražujemo mogućnosti primjene mikroalgi kao alternativnog izvora proteina za naše proizvode na biljnoj bazi. Sve u svemu, snažno smo usmjereni na ostvarenje tri cilja kada je riječ o proizvodnji hrane: okus, zdravlje i održivost.

 

Potrošačima je danas vrlo važna kvaliteta proizvoda. Istraživanje je pokazalo da je kvaliteta proizvoda mnogih tvrtki različita u Hrvatskoj i Njemačkoj, odnosno da postoje dvostruki standardi. Jesu li Nestlé proizvodi jednake kvalitete u svim zemljama?

Irena Kurtanjek: Nestlé nema dvostruke standarde kvalitete za svoje proizvode. Čak štoviše, prema istraživanjima koje provodimo, Nestlé je u Hrvatskoj prepoznat po kvaliteti proizvoda i dobrom okusu proizvoda.

Naime, Nestlé u svom globalnom portfelju ima više od 10.000 različitih proizvoda unutar 2.000 brendova, odnosno oko 750 različitih proizvoda i 35 brendova lokalno. Ono što je važno istaknuti je da je lokalni asortiman krojen prema ukusima i preferencijama lokalnih potrošača – njih više od 100.000 u zadnjih pet godina pomoglo nam je u tome. U obzir se uzimaju i faktori poput prehrambenih i kupovnih navika, regulatornih zahtjeva, dostupnosti sirovina, proizvodnih mogućnosti tvornica i slično, zbog čega su moguća manja odstupanja u sastojcima koji se koriste u proizvodnji unutar EU. Svaki potrošač informacije važne za donošenje odluke o kupnji može potražiti na deklaraciji proizvoda.

 

Možete li nam reći nešto detaljnije o kvaliteti i sigurnosti Nestlé proizvoda na hrvatskom tržištu. Ja osobno često kupujem Nestlé žitarice. Jesu li GMO free?

Irena Kurtanjek: Jesu. O upotrebi sastojaka u potpunosti odlučujemo u skladu s potrebama i sklonostima naših potrošača na lokalnoj razini te na temelju dostupnosti sastojaka. Svi sastojci GMO podrijetla jasno su naznačeni na pakiranjima naših proizvoda, kako bismo svojim kupcima pružili točnu i potpuno informaciju o hrani koju kupuju. Strogo se pridržavamo svih nacionalnih zakona i propisa koji se odnose na označavanje sastojaka dobivenih iz genetski modificiranih (GM) usjeva.

 

S obzirom na to da tvrtka Nestlé djeluje globalno, na koji način se prilagođava specifičnostima pojedine zemlje u kojoj posluje?

Irena Kurtanjek: Svakom tržištu posebno prilagođavamo asortiman. Što i kako jedemo ovisi o podneblju u kojem živimo, odnosno kulturološkim razlikama između pojedinih zemalja i regija diljem svijeta. Iz tog razloga svaka kompanija, pa tako i Nestlé, nerijetko prilagođava svoj asortiman potrebama i preferencijama lokalnih potrošača.

Prije svakog lansiranja novog proizvoda ili okusa redovito provodimo istraživanje tržišta kako bismo utvrdili što točno potrošači žele te u skladu s tim prilagođavamo našu recepturu. Primjerice, odlučili smo u Hrvatskoj proširiti portfelj brenda MAGGI s inovativnim instant juhama s rezancima koje spadaju u takozvani “Nutrition To Go” segment proizvoda. Upravo to je osobito značajno za Hrvatsku kao turističku zemlju čija se ponuda širi u brojnim područjima, a osobito u kamping turizmu, pa su ovakvi praktični proizvodi iznimno traženi.

Zanimljivost je i, primjerice, da je trenutna receptura za NESCAFÉ 3in1 za sva Nestlé centralno-istočna europska tržišta kreirana prema preferencijama naših potrošača.

 

Posebnu pozornost posvećujete zapošljavanju mladih. Kako mladi mogu postati članovi Vašeg tima?

Irena Kurtanjek: Ovisno o potrebnim kvalifikacijama, dio mladih zapošljavamo nakon što prođu naše programe prakse i pripravništva, a dio preko javnog natječaja na portalima za zapošljavanje. Posebnu pozornost pridajemo odgovornosti, snalažljivosti i kreativnosti.

 

Tvrtka rado donira. Značajne iznose ste donirali i nakon nedavnog potresa u Zagrebu. Ono što mi se sviđa je da iznose donacija ne koristite za promoviranje tvrtke. Želite li nešto dodati vezano za ovu temu?

Irena Kurtanjek: Svjesni situacije u kojoj se svi nalazimo, i naša je dužnost pomoći zajednici u kojoj djelujemo. Tako smo u prvom valu naše donacije u proizvodima i novcu usmjerili u Hrvatski Crveni križ, Kliničku bolnicu Dubrava te Hrvatsku udrugu medicinskih sestara. Donacije u kompaniji Nestlé, iako značajne, ne služe za komercijalne svrhe i promociju.

 

Što za Vas znači biti sretna i uspješna?

Irena Kurtanjek: Sreća je za mene biti okružen ljudima koje voliš, znati uživati i cijeniti male stvari, ali i imati ambicije za veće stvari.

 

Vaša formula za uspjeh?

Irena Kurtanjek: Kontinuirano raditi na sebi – mentalno, fizički i duhovno, učiti nove stvari odnosno nešto naučiti iz svakog odnosa, opuštati se u prirodi ili uz glasnu glazbu.

 

Vaše viđenje suvremene žene i suvremena žena u Nestlé sustavu?

Irena Kurtanjek: Ravnoteža spolova je ključna komponenta Nestlé pristupa raznolikosti i inkluzivnosti te dokazano motivira i angažira zaposlenike, što dovodi do visokih performansi i inovacija.

Prošle godine predstavili smo akcijski plan kojim ćemo povećati broj žena na rukovodećim pozicijama u kompaniji na svjetskoj razini. Na globalnom nivou na rukovodećim pozicijama danas radi 43 posto žena, a plan je na 200 najviših rukovodećih pozicija povećati udio žena s dosadašnjih 20 na 30 posto do 2022. godine.

Brojke lokalno idu nešto više u korist žena. Da smo na dobrom putu pokazuje i Bloombergov indeks ravnopravnosti spolova kojim su prepoznata nastojanja kompanije da ojača poziciju žena kroz svoj vrijednosni lanac i omogući jednake prilike svim zaposlenicima.

Iz svog dosadašnjeg iskustva mogu reći da je lijepo biti suvremena žena u suvremenijem Nestlé sustavu.

 

Pripremila: Marijana Glavaš, urednica

Share.

About Author

Suvremena žena

Donosimo teme i savjete za sretniji, zdraviji, uspješniji i ispunjeniji život, novosti iz svih ženama zanimljivih područja koja život čine ljepšim, kvalitetnijim i zabavnijim. Portal i E-magazin SUVREMENA ŽENA su namijenjeni ženama koje traže inspiraciju, motivaciju, ohrabrenje za stvaranje života o kojem su oduvijek sanjale. Kroz sadržaje ih želimo osnažiti, potaknuti ih da vjeruju u sebe, da jačaju samopouzdanje i svjesnost o sebi, da žive zdravo, da preuzmu odgovornost za svoj život i živote onih koji o njima ovise.

Comments are closed.