Dokle biste išli da naplatite svoju uslugu?

Pinterest LinkedIn Tumblr +
naplata usluge

Foto: Karolina Grabowska, Pexels

Na LinkedInu sam jučer objavila post na engleskom, a sada bih željela u kolumni govoriti baš o toj temi koja je vezana uz poduzetništvo, nakon što već steknete prve klijente ili još bolje, one stalne.

Počeci su uvijek teški. Papirologija ili internetske muke (pad sustava, greške u programima) ponekad vas dovedu do ruba – nastaviti ili odustati?

Ako ste već započeli s projektom obrta ili tvrtke, treba ići dalje – treba održati poslovanje.

Vremena su izazovna. Svi se pozivaju na manja novca – bilo to opravdano ili ne, istina ili laž. No s druge strane, ako radimo za nekoga, tražimo i da nas se isplati u razumnom roku.

No, što ako taj razuman rok bude dva, tri ili više mjeseci?
Računi ne čekaju.

Sada je T-com napravio ustupke zbog potresa i koliko sam razumjela dopušta odlaganje plaćanja za 12. mjesec, ako ne i zaboravljanje računa, za one koji su najviše ranjeni zbog potresa.

 

Naplata intelektualnih usluga

Ako radite radite u sektoru intelektualnih usluga, onda znate da se Vaš račun najčešće ne plaća odmah kao što kupac plaća račun u supermarketu, dućanu, kod frizera i slično (na rate ili bez, ali platit će odmah).

A kad isporučite intelektualnu uslugu, vi izdate račun, naznačite rok plaćanja (ja često dva tjedna) i čekate. Vi napravite uslugu, ali zadovoljstvo urađenim u vidu naplaćene usluge dolazi jako kasno. To zadovoljstvo se odlaže i odlaže. I onda kao da nemate osjećaj da ste nešto isporučili, da ono nešto vrijedi, pa se počnete pitati koja je vrijednost moga rada ako klijent ne plaća odmah i ne pruži mi mogućnost da budem sretna onim što sam isporučila.

Često bih dobivala komentare zašto ne zatražim avans. Ljudi rade tako, sve više njih, jer ne žele čekati mjesece na naplatu, ako uopće dođe do naplate.

Klijent može pokušati izbjeći plaćanje pa ne odgovara na pozive i mailove.

Imala sam ja dva takva veća slučaja.
Jedan je riješen, drugi još čeka rješenje.

A kako sam ovaj prvi riješila? Uh, to je luda storija.
Uključuje putovanje u inozemstvo.

Klijent je Mađar. Prevodila sam mu nešto što mu je bilo potrebno za liječničku konferenciju. Navodno respektabilan, pošten čovjek. Ima web stranicu, ime prezime, adresu. A vidi čuda – adresa firme mu je susjedno mjesto našeg mjesta za ljetovanje u Mađarskoj. Nakon što se više puta nije javio na moja podsjećanja na plaćanje, a bili su ljetni mjeseci, odlučila sam ga posjetiti.

Dan prije sam izvidila situaciju – njegova vikendica bila je jedva 20 minuta hoda od našeg mjesta. Na kraju je platio. Dobrano se čudio što ja tu radim, ali nije znao ono što sam vam ja sad rekla.

Odonda nismo surađivali. Pretpostavljate zašto.

Share.

About Author

Mariann Makrai

Da se predstavim – po profesiji sam profesor. To je najljepše zanimanje koje postoji. Na papiru. U stvarnosti je to borba s vjetrenjačama. S roditeljima, sa sustavom, a ponekad i sa sobom. Pomanjkanje autoriteta dovelo je do toga da se primaknem nešto mirnijem poslu. Prevođenju. Jaka mi je to strana.

Comments are closed.