Željka Franulović – filmska kostimografkinja

0

Željka Franulović, uspješna je kostimografkinja, dobitnica Zlatne arene za kostimografiju za filmove “Snivaj zlato moje” i “Nije kraj”.

Molimo da se ukratko predstavite čitateljicama i čitateljima portala Obiljka i približite nam posao kostimografa!

Željka: Moje ime je Željka Franulović. Magistrirala sam kostimografiju na Tekstilno-tehnološkom fakultetu. Slobodna umjetnica, kostimografkinja sam već dugi niz godina, točnije 21 godinu. Samo zvanje kostimografa nije u potpunosti poznato, odnosno značenje te profesije i proces rada. Naglasila bih, da je vizualnog karaktera s naglaskom karakternog oblikovanja likova kroz odjeću, bilo da se radi o kazališnoj predstavi, baletu ili filmu.

Radili ste u zabavnom programu HRT-a, radili ste samostalne emisije, drame, serije, opredijelili ste se za filmsku kostimografiju. Recite nam nešto o tome!  

Željka: Moj rad je započeo na HRT-u, kao asistent kostimografa na zabavno-glazbenom programu 7. Noć, tj. baletnim brojevima koji su bili tematski određeni. Imala sam sreću raditi s izuzetnom kostimografkinjom Ladom Gamulin, te sam naučila značenje baletnog kostima i što je timski rad. Sasvim slučajno, nakon tri godine baletne kostimografije, dobila sam prvu dramu, zatim TV-seriju “Naši i vaši” i potom prvi film Z. Ogreste “Tu”.

Nakon toga je bilo neupitno kojim smjerom će moja karijera krenuti jer sam se pronašla u tom psihološko-likovnom izričaju likova i karaktera smještenim u filmove na kojima sam radila. Jednostavno sam osjećala senzibilitet svakog lika ponaosob čitajući scenarij i ocrtavala ih kroz kostim.

Na koliko filmova ste do sada radili i koji projekt vam je najdraži?

Željka: Moj životopis danas čini oko 20-ak filmova i serija. Neki su bili teški i zahtjevni, a neki jednostavni i zabavni, ali svi podjednako dragi. Nakon završenog projekta sjećate se samo dobrih stvari koji su ga činili.

Kako osmišljavate kostime za pojedine projekte i gdje ih nabavljate?

Željka: Čitanje scenarija je prva faza kostimografije na filmu. Zatim slijedi razgovor s redateljem, njegove ideje i naputci te naravno moje sugestije daju prvotni oblik i formu likova. Kolorit određujem u dogovoru sa scenografom i direktorom fotografije. Bitno je naglasiti da je kostimografija usko povezana s radom slikara maske i frizera. Pristupam izradi predložaka i skica te pronalaženju kostima po fundusima garderobe Jadran filma, HRT-a, privatnih posudionica, second hand trgovinama te buvljacima. Zadnja faza je proba kostima i njihovo usvajanje od strane redatelja.

Dobitnica ste i nagrada za kostimografiju?

Željka: Dobitnica sam nagrade Zlatna arena za kostimografiju za filmove: “Snivaj zlato moje”, redatelja Nevena HItreca i “Nije kraj”, Vinka Brešana.

Željka

Na kojim filmovima vam je najdraže raditi?

Željka: Povijesni filmovi su izazov svakom kostimografu i voljela bih da imamo prilike u Hrvatskoj češće raditi na takvim projektima. Ipak, u svakom filmu nađem zanimljive predloške za kostimografijski uradak.

Što vam je najveći izazov u poslu?

Željka: Posložiti likove u scenografiju filma, filmsku stvarnost, upravo onako kako sam ih vidjela čitajući scenarij.

Što trenutno radite i što je za vas obilje?

Željka: Upravo radim na pred-pripremi serijala “Čuvar dvorca”, redatelja Lukasa Nole. Snimanje započinje početkom listopada, dobila sam i poziv da držim predavanja u školi filma, u drugoj polovini rujna…. planova je puno, vidjet ćemo…, a općenito, obilje je veseliti se životu, radit na sebi, voljeti…. biti sretan.

Dragoj Željki Franulović želimo još puno uspjeha u njenom daljnem radu i stvaranju.

Razgovarala i pripremila: Marijana Glavaš

Fotografije: Željka Franulović, privatna arhiva

Share.

Leave A Reply