Sve poduzetničke priče su divne, a posebno volimo one u kojima se vidi da se radi o biznisu čiji su sastavni dio strast, „srce i duša“. Upravo je takav onaj koji je pokrenula 26-godišnja Osječanka Ivana Krstić.
Rođena poduzetica
Oduvijek proaktivna, nakon završenog Ekonomskog fakulteta Ivana je krenula putem većih mogućnosti i prilika te radno iskustvo odlučila graditi u Zagrebu. Tada nije ni slutila da će upravo tamo ostvariti svoje poduzetničke snove koji je prate još od srednjoškolskih dana.
„Uvijek sam imala osjećaj da ću jednog dana imati nešto svoje, nešto čime ću moći pomagati drugima i u isto vrijeme biti okružena lijepim stvarima. Nisam imala definiciju, već osjećaj i samu sebe sam iznenadila kada sam u jednom trenutku shvatila da ću svoj osjećaj interpretirati kroz mirisne svijeće.“
Nedugo nakon dolaska u metropolu i nakon kratkog istraživanja, Ivana se odlučila na otvaranje obrta i početak rada svog brenda Motion Candles koji prodaje mirisne svijeće obogaćene inspirativnim porukama. A upravo je takva i sama Ivana – ambiciozna i inspirativna. Osoba koja zna važnost rada na sebi i onoga da je sve moguće, kada postoji volja, želja i puno rada.
Samo otvaranje obrta prošlo je jednostavno, a voli se pohvaliti i kako je, suprotno brojnim poduzetnicima početnicima, imala pozitivna iskustva s državnim službama i svime potrebnim za pokretanje biznisa. U cijelu priču ušla je sama, s vlastitom ušteđevinom i velikim snovima za budućnost.
Važnost inspirativnog okruženja
Prvi kupci bili su joj prijatelji i poznanici. Ono što je možda u početku bila kupnja zbog podrške, prerasla je u ljubav prema brendu. „Kada su i kasnije odlučili nastaviti kupovati Motionice, to mi je bio predivan pokazatelj kvalitete i predanosti. Nakon toga brojni budući kupci došli su temeljem preporuke sadašnjih, a tako je velikim djelom i danas“.
To što je poduzetnički put počinjala u doba pandemije, nije je omelo, a ni podrška okoline nije izostala. „Moj posao je nastao u doba korone tako da ne poznam vrijeme prije i poslije“, dodaje.
No, neke prepreke ipak uočava, poput one o neizvjesnosti održavanja raznih sajmova, koji su za njezin brend mirisnih svijeća idealna platforma. Ipak, vrijeme nije gubila pa je stoga od samog početaka radila na webshopu. S obzirom na prethodnu edukaciju i poznavanje trendova, bilo joj je lako odrediti strukturu istog. Cijeli proces tako je trajao samo 2 mjeseca, iako vrlo intenzivnih.
„To je bio period svakodnevnih sastanaka s developerom, puno poziva, razgovaranja do najsitnijeg detalja koji posjetiteljima nisu vidljivi i cjelokupno iskustvo je bilo za mene u potpunosti novo, no i zanimljivo.“
Među prvima na tržištu
Kako je još uvijek na počecima, Ivana, poput brojnih drugih poduzetnika, sama obavlja uloge i PR-a i marketinga i svih drugih „odjela“. No, kako kaže kroz smijeh, ništa nije teško kada u biznis uđeš sa srcem, a ne razumom. Isprva neočekivani faktor, a kasnije i dodatni motiv bila je činjenica da svojim obrtom ulazi na tržište koje tek treba doživjeti „boom“.
„Nisam bila svjesna da tržište na koje ulazim niti ne postoji kod nas, da postoji tada toliko proizvođača koji su aktivno prisutni da bi se mogli na prste jedne ruke nabrojati.“
Kod Ivane, ovakvo stanje na tržištu izaziva podvojene emocije. S jedne strane ponos što je na samom začetku hrvatske mirisne handmade branše. „…što imam privilegiju utjecati na temelje, kreirati uistinu kvalitetne proizvode vrhunske kvalitete i biti jedna od prvih u mnogim verzijama i varijacijama proizvoda na našem tržištu.“
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
S druge strane, biznisi poput Ivaninog bore se s „vrlo velikim svjetskim proizvođačima čiji je fokus isključivo na niskim cijenama i niskoj kvaliteti“. Time im zasigurno otežavaju komunikaciju s potencijalnim kupcima i ljubiteljima mirisnih proizvoda. Zbog toga trenutno još nije moguće živjeti sam od ovog biznisa pa je Ivana sretna što uz njega ima drugi posao koji joj ipak ostavlja vremena za „mirisnu strast“.
Povezano: Hrvatski brend svijeća predstavio poklon pakete za svaku prigodu
A bez obzira na sve izazove, sretna je i ponosna na ono gdje je sada i nije joj žao što je krenula kada je krenula i što je odabrala upravo ovu branšu. Ipak neke lekcije već je stekla pa tako drugima koji razmišljaju o pokretanju vlastitog biznisa poručuje:
„Smanjite vlastita očekivanja koja si postavljate. Sve se događa u pravo vrijeme i baš onako kako treba biti, a rast je zagarantiran radom, predanošću i upornošću.“
Strast kao vječna inspiracija
A osim neumornog rada, važno je znati stati i uživati, a upravo se u tome Ivana itekako usavršila, čime se posebno ponosi. I s pravom, jer je poduzetnicima obično najteže znati stati s poslom i uživati u drugim stvarima te tako izbjeći i često spomenuti burn out.
„Oduvijek sam pridavala jednaku važnost ciljevima i radu, kao i vremenu za mir, opuštanje i uživanju u malim trenucima koji pune baterije i ponosna sam što sam tako brzo spoznala da je ključ sreće i zadovoljstva upravo u balansiranju te dvije strane.“
Osim u tom balansu, inspiraciju i mir pronalazi u prirodi i obitelji zbog čega je često na relaciji Zagreb – Osijek. Šetnje zelenilom idealne su za opuštanje i planiranje daljnjih poslovnih koraka, ideja i planova za budućnost. A ta budućnost uključuje širenje hrvatskog mirisnog tržišta i ručne proizvodnje. Uz to, Ivana nastoji upoznavati ljude s benefitima ulaganja u sebe i svoje trenutke opuštanja. To izvrsno čini kroz predivne i raznolike mirise svijeća te popratne poruke, jer kako sama kaže „tada pokrećemo i živimo najbolju verziju sebe.“