Znate li tko je Raymond Albert Kroc

0

Ray Kroc je tip koji je proslavio Mc Donald’s restorane i raširio ih po svijetu. Krenuo je kao prodavač miksera za shake koji se borio da zaradi plaću. Kako se dogodilo da je od prodavanja miksera došao do kompanije koja je u trenutku njegove smrti imala OSAM MILIJARDI  dolara godišnjeg utrška i 7500 restorana u tridesetak zemalja?

 

Kažu da sreća prati hrabre

Ima tu nešto. Naime, kada je Kroc potpisao franšizni ugovor sa braćom Mc Donald, uspio je otvoriti nekoliko restorana, no to još uvijek nije bilo dovoljno da bi nešto zarađivao. Zapravo, bio je u sve većem dugu. Revolucija je nastala u trenutku kada mu je Harry Sonnenborn objasnio u kojem su oni zapravo poslu. Iako se izvana čini da su u poslu s brzom hranom, Mc Donald’s svoje bogatstvo i ekspanziju može zahvaliti nečemu drugom. Ray Kroc je bio u poslu s nekretninama. Kako? Jedan od uvjeta koje korisnik franšize ima navedeno u ugovoru je držati svoj restoran na zemlji koja je u vlasništvu kompanije Mc Donald’s. Posao brze hrane je zapravo posao kojim se bavi osoba koja je franšizu uzela. To joj omogućuje da plati najam i korištenje zemljišta kao i franšize kompaniji Mc Donald’s. Rezultat – Mc Donald’s je drugi najveći vlasnik nekretnina na svijetu!

 

Zašto sve ovo pišem?

U ovom veličanstvenom i ogromnom primjeru možemo vidjeti koliko je važno znati u kojem smo businessu. Ako ne znamo, često se borimo s problemima, rješavamo ono što uopće ne bismo trebali niti imati u poslu… ili u životu, samo zato što ne znamo što je naš „core business“.

Mnogi od nas imaju za zanimanje i glavni zadatak boriti se s problemima. To je  njihov posao. Što mislite što se dogodi kad uspiju riješiti jedan problem? Dolazi drugi! Neminovno i sigurno. To je sirovina za „tvornicu rješavanja problema“. Bez problema ovakav posao ne može opstati. Malo je možda teško ovo prepoznati jer nas nitko ne uči razmišljati na ovaj način. Zato je u ostalom samo jedan Ray Kroc. On je shvatio ono što drugi ne mogu vidjeti.

 

Kako se ovo odnosi na vas?

Znate li što je vaš business? Mnogi misle da znaju. Imao sam prilike raditi s poduzetnicima koji misle da se bave građevinom dok se bave preživljavanjem. Trgovcima koji misle da su u prodaji dok su zapravo u proizvodnji nezadovoljnih zaposlenika. Postoje čak i oni koji razumiju da rade na proizvodnji proizvoda koji prodaju, no i oni promašuju bit.

Proizvođač čarapa na primjer (sad mi je to palo na pamet) ne bi trebao biti u poslu proizvodnje i prodaje čarapa, iako to radi. Uspjet će tek kad uđe u posao s osjećajem topline koji kreće od nogu i širi se na cijelo tijelo – najtoplije čarape za vaš i vaše najdraže… Na osjećaju posebnosti jer imate na nogama čarape posebnog dizajna – pokažite svoju posebnost čarapama sa unikatnim dizajnom… dodajte vlastiti primjer.

 

Čime se ja bavim?

Između ostalog, ja sam u businessu stvaranja vizije! Moja misija je da svi počnu prvo daleko na horizontu, a tada sve bliže sebi i vlastitoj realnosti doživljavati vlastitu viziju. Kada to otkriju, posao više nije muka i borba s problemima. Posao postaje nešto u čemu istinski uživamo! Posao postaje nešto čime na pozitivan način mijenjamo svijet, tada dolaze zaposlenici koji će vas pratiti, tada dolaze kupci koji su lojalni vašem proizvodu, vašoj viziji, koji nisu zadovoljni ni sa čim drugim. Trenutno radim na dva posla koja su upravo takva, tako da znam o čemu govorim.

 

Evo prilike da vi otkrijete čime se zaista bavite

Dakle, ovaj tjedan sam definirao nekoliko termina za konzultacije čija će jedina tema biti upravo definiranje u kojem ste businessu. Prvo ćemo detektirati gdje ste, tada što želite, onda kako do toga doći te ćemo osmisliti konkretne akcije koje vas do tamo vode.

Većini vas će biti dovoljne jednokratne konzultacije da biste mogli sami dalje nastaviti na temeljima koje postavite u konzultacijama sa mnom. Ako ipak poželite moju pomoć i tijekom implementacije, dogovorit ćemo nastavak suradnje u obliku koji nam odgovara.

Nemojmo na ovo gledati na način „ja ću biti novi Ray Kroc u svojoj industriji“. Možda i hoćete, to je OK, ali krenimo od početka. Jer pitanje je što bi se dogodilo da je Rayu netko rekao što će se sve dogoditi kada je prvi put ušao u restoran braće Mc Donald, kako bi se priča dalje razvijala? Iz uma prodavača miksera on bi to teško mogao prihvatiti. Ako nešto ne možemo prihvatiti, događa se odbijanje, samosabotiranje, a sljedi ih frustracija i vrlo često odustajanje i bolan poraz, a zatim strah od počinjanja ponovno. Nije baš zanimljiv scenarij, je l’ da? Ako idemo korak po korak koliko god ti koraci brzi mogu biti, tada je puno lakše jer radimo ono što u svakom trenutku možemo prihvatiti.

Evo termina za ovaj tjedan:

Ponedjeljak, 11.12. u 16 sati
Utorak, 12.12. (ovo je dobar datum za promjene, iskoristite to) u 9.00, 11.00 i u 17.00 sati
Srijeda, 13.12. u 11.15 sati
Četvrtak popunjeno

Sve ostale detalje saznajte na: https://www.facebook.com/events/319664215184599/
Prijaviti se možete putem telefona 0915510687 ili na skender.miro@gmail.com

Foto: Nik MacMillan, Unsplash

 

Autor: Miroslav Skender
Trener osobnog razvoja

 

Share.

Comments are closed.