Sedam savjeta za poboljšanje kvalitete života

0

Draženka Pleško

 

Autorica: Draženka Pleško
Gernetic terapeutkinja i edukatorica

 

Savjet 1

Pijte dovoljno vode – tijelo sadrži oko 70% vode, stoga je ona neophodna da bi se važni procesi u tijelu odvijali bez poteškoća. Preporučena dnevna količina vode je 1 litra na svakih 25 kilograma tjelesne mase.

 

Savjet 2

Omogućite si dovoljno sna – u prosjeku je odrasloj osobi potrebno 7 sati spavanja dnevno. Za vrijeme spavanja tijelo se regenerira, stoga nedostatak osnovnog sna predstavlja veliki dodatni stres za tijelo. Spavanje je još kvalitetnije ukoliko jedan sat prije ugasimo televizor i/ili ekran računala, navečer ne jedemo velike ili obilne obroke i ukoliko odemo na spavanje najkasnije do 23 sata. Jednako tako je važno imati jedan dan odmora u svakom tjednu.

 

Savjet 3

Unosite što veći udio tzv. žive hrane, što znači svježe povrće i voće te neprerađene, cjelovite žitarice, sjemenke i orašaste plodove. Preporuča se smanjiti unos industrijski obrađene hrane koja u sebi sadrži veliki udio dugoročno štetnih sastojaka: masnoće (masno meso, ulje za prženje, margarin, hidrogenizirane masti), šećer, bijelo brašno, previše soli ili aditiva.

 

Savjet 4

Odvojite si slobodnog vremena za dovoljno vježbanja – svaki dan barem pola sata. Ako to nije moguće, onda barem petnaest minuta brzog hoda na svježem zraku (dovoljno brzi hod da se uspijete zadihati). Ovo je izuzetno korisno za kralježnicu i druge dijelove tijela, pogotovo ako mnogo sjedimo.

 

Savjet 5

Svojoj prehrani dodajte kvalitetne minerale, vitamine i antioksidanse koji su potrebni našem tijelu (to je posebno važno u vremenu iznimno stresnog načina života ili kod većih temperaturnih/vremenskih promjena). Posebno je važno ako jedemo malo voća i povrća, ili živimo u onečišćenoj okolini (ili ste pušači!), da svojoj hrani svaki dan dodamo mikronutrijente (npr. jednu tabletu kvalitetnih multivitamina). Vrlo je korisno dodati i omega 3 masne kiseline (kapsule ribljeg ulja ili neki drugi izvor kao što je avokado ili sjemenke chia) te probiotike (u obliku jogurta ili kefira).

 

Savjet 6

Nemojte zaboraviti potrebnu detoksikaciju tijela – što manje otrova unutra, što više otrova van. Odaberite najkvalitetniju hranu, po mogućnosti iz bio/eko proizvodnje. Smanjite količinu mesa, posebno crvenoga, birajte hranu s više vlakana (npr. cjelovite žitarice, mahunarke) ili na neki drugi način dodajte prehrambena vlakna.

 

Savjet 7

Prepoznajte izvore stresa i svoje negativne misli, osjećaje i riječi promijenite u pozitivne  (detoksifikacija duše)  dugotrajan stres je opasan za život i ima ogroman utjecaj na naše tjelesno zdravlje i motivaciju da oprostimo sebi i drugima (ljutnja odnosno nemogućnost opraštanja najviše šteti onome tko ju nosi u sebi). Svladajte osjećaj i krive strahove, budite zahvalni na životu i svim dobrim stvarima oko vas. Svjesno i odlučno zamijenite negativne misli pozitivnima (jer prije ili kasnije to će imati pozitivan utjecaj na vaše osjećaje i život).

 

Foto: Pixabay

Share.

Leave A Reply