Uzbudljivi dani u Čehoslovačkoj 1968. “Praško proljeće”
„Burna zbivanja 1968. godine čine fascinantnu pozadinu ove inteligentne drame koja prati život i sudbinu četvero ljudi što su se našli usred ruske invazije na Čehoslovačku. Priča koja će vas proganjati još dugo nakon čitanja.“
Sunday Mirror
Ljeto je 1968., godine ljubavi i mržnje, Praškog proljeća i hladnoratovske zime. Dvoje studenata iz Engleske – Ellie i James – sprema se na obilazak Europe autostopom, bez određenog cilja osim otkrivanja Europe i samih sebe. Negdje u južnoj Njemačkoj iznenada i bez posebnog razloga odluče posjetiti Čehoslovačku, iz koje se svijetu smiješi „socijalizam s ljudskim licem“ Alexandera Dubčeka. U međuvremenu Sam Wareham, prvi tajnik u britanskoj ambasadi u Pragu, promatra razvoj događaja s mješavinom diplomatskog cinizma i mladenačke strasti. U društvu češke studentice Lenke Konečkove pronalazi put u svijet čehoslovačke mladeži, njihovih nada i ideala. Čini se da se po prvi put otvara mogućnost za ostvarenje tih ideala iza „željezne zavjese“.
Ipak, u pozadini se neumoljivo okreću kotači politike. Sovjetski vođa Leonid Brežnjev postavlja zahtjeve Alexanderu Dubčeku, a trupe Crvene armije gomilaju se na češkim granicama. Kako će prijeteća katastrofa utjecati na fragilne živote onih koji su se zatekli usred invazije?
„Praško proljeće uranja u vrtoglavo uzbudljive dane u Čehoslovačkoj 1968. – uživanje u
novim slobodama, nadanja koja su brutalno uništena i politiku – iza kulisa i na češkim
ulicama. Sve što biste mogli poželjeti od uzbudljivog romana.“
Australian Book Review
„Praško proljeće prekrasno je atmosferičan portret jednog grada u romanu koji je
ljubavni koliko i politički, povijesni i špijunski. Briljantno.“
The Times
„Maestralno i dramatično, u rangu vrhunske proze kakvom se Mawer proslavio.“
The Sunday Times
„Uzbudljiva priča smještena u pomno istraženo (i jako dobro odabrano) doba
povijesti. Čitatelj je cijelo vrijeme svjestan da je politički i društveni optimizam koji Mawer tako uspješno dočarava zapravo tragično neutemeljen. No to što je čitatelj upućeniji u pravo stanje stvari od junaka romana podiže napetost i čini njihov neutemeljeni optimizam to tragičnijim.“
PW