Manuela Šola

0

Obiljka je ovaj tjedan razgovarala s uspješnom ženom, vlasnicom uspješne agencije, kreativnom poduzetnicom i PR stručnjakinjom. Evo koje smo novosti saznali…

Obiljka: Vlasnica ste uspješne agencija Abrakadabra. Saznali smo da je u tijeku rebranding agencije i da ćete uskoro poslovati pod nazivom Komunikacijski laboratorij. Kako je došlo do te promjene?

Manuela Šola: Kao i u svakom poslu, važno je osluškivati događanja i trendove na tržištu na kojem djelujete. U komunikacijskom biznisu promjene su posebno izražene. S godinama smo rasli, od malih klijenata počeli surađivati s nekim od najvećih svjetskih brendova. Samim time, proširili smo se na regiju prije pet godina otvaranjem ureda u Srbiji, a ove godine ćemo otvoriti vrata i ureda u Sloveniji. No, unatoč svim uspjesima i poslovima o kojima sam na samom početku agencije mogla samo sanjati, s vremenom smo počeli osjećati kako nam je ime postalo svojevrstan uteg. Zato smo odlučili napraviti zaokret. Početkom godine integrirali smo agenciju Ping Pong u Komunikacijski laboratorij kao njegov digitalni odjel, pa tako sada pod istim krovom nudimo integrirane usluge odnosa s javnošću, organizacije događaja i upravljanja digitalne komunikacije na društvenim mrežama. Upravo je to formula za učinkovitu komunikaciju kojom se bez greške prenosi željena poruka i ostvaruju zadani ciljevi.

Obiljka: Širite svoje poslovanje i izvan Hrvatske. Kakva su iskustva i koje prednosti to donosi u radu vašeg tima?

Manuela Šola: Tržište je danas otvorenije i dinamičnije nego ikad. Osim ureda u Srbiji, djelujemo i na tržištima BiH i Crne Gore kroz naš beogradski ured. No, koliko god smo si geografski blizu, toliko je i svako tržište drugačije i ima svoje specifičnosti kojima se potrebno prilagoditi. Razlike su vidljive od funkcioniranja medijske scene do poslovnih procesa i zakonskih regulativa.. No, sve te različitosti čine ovaj posao još zanimljivijim. Prilagođavanje je dodatna prilika za učenje bez kojeg ne bismo mogli prvenstveno razumjeti razlike, a zatim ih i savladati.

Komunikacijski laboratorij jedna je od rijetkih agencija koja je uspješno izbrisala zemljopisne granice u poslovanju, a to je prednost koju najviše mogu osjetiti naši klijenti koji su s nama uspostavili suradnju na više tržišta. Pozitivno iskustvo i dobri rezultati pri takvom, otvorenom poslovanju, dalo nam je vjetar u leđa da otvorimo ured u Sloveniji čemu se izrazito veselimo.

Obiljka: Imate odličnu karijeru i mnogima ste primjer uspješne poslovne žene. Kako uspijevate uskladiti sve u svom životu i je li bilo padova? Kako se ustaje nakon pada?

Manuela Šola: Mislim da je za žene nepravedno nametnuto pravilo da sve u životu mora biti usklađeno. Zašto bi to moralo biti tako? Važni su prioriteti i ravnoteža. Prije deset godina sam radila 15 sati dnevno, a danas su mi prioriteti drugačiji. Prvenstveno, takav ritam nije ni zdrav ni izvediv i ne želim raditi na taj način a, konačno, to više nije ni potrebno. Nije moguće imati sve, ali je itekako moguće zadovoljiti prioritete. I dok će to u jednoj životnoj fazi biti karijera, u drugoj će biti društveni život, a u trećoj nešto treće. I to je u redu, važno je samo donijeti odluku na što staviti fokus i to provesti u djelo.

Ne tumačim pad kao neuspjeh. Padovi i usponi su sastavni dio životnog i poslovnog ciklusa. Ako ne osjetiš pad, ne znaš cijeniti uspon ali i obrnuto. U svakom poslu ima boljih i lošijih razdoblja i što se prije pomiriš s tim, to ćeš prije uvidjeti ljepotu takvog ciklusa. Tako je u svakom poslu, bez iznimke, a taj stav dolazi s iskustvom i zrelošću. Samo je potrebno prepoznati i pronaći osobnu motivaciju, djelovati u skladu s njom i ne odustajati, ali opet, biti fleksibilan kada je potrebno.

Obiljka: Što Vam je bitno u životu? Koji su izazovi na putu do uspjeha?

Manuela ŠolaManuela Šola: Jednom riječju – sreća. Mirno živim i spavam, moji postupci su u skladu s mojim moralnim i etičkim standardima i važno mi je da to što radim da ima smisao i svrhu.

Izraz „put do uspjeha“, zvuči kao da je uspjeh neka krajnja točka nakon koje sve prestaje. Postali ste uspješni i to je to, kraj priče. Potrebno je uspostaviti odnos s uspjehom i njegovati ga jer u suprotnom se možete naći na silaznoj putanji.

Sjećam se prvih nesigurnosti zbog kojih sam se preispitivala „mogu li ja to zaista“, nakon čega sam ipak ostvarila prve dobre rezultate. Zatim bi uslijedili loši rezultati koji su potaknuli  nesigurnost  na koju sam do tad već i zaboravila. To je taj ciklus uspona i padova o kojem sam vam pričala. Sastavni dio razvojnog procesa su i sukobi s ljudima s kojima se ne razumijete i sukobljavanje dok ne dođete do rješenja. Sastavni dio su i prve neistine koje čuješ ali, mnogo važnije, prve istine koje čuješ ali ti se ne sviđaju. Svaka faza nosi svoje izazove, a što prije to prihvatiš to ćeš prije i napredovati. Situacije koje su me prije pogađale, danas ignoriram. S 25 godina si osjetljiviji i to je sasvim u redu ako s vremenom očvrsneš.

No, ponovo ističem i uvijek ću isticati važnost ravnoteže privatnog i poslovnog života. Ako je jedna strana zapostavljena, to će se osjetiti i na drugoj strani.

Obiljka: Što je za Vas obilje i koja je formula Vašeg zadovoljstva u životu?

Manuela Šola: Obilje? Otprilike to izgleda ovako – japanke i badić, jedrilica, pašta sa šugom, dobro vino… to je taj osjećaj obilja i slobode. Važno mi je imati ono što me veseli, a s godinama se lista tih stvari drastično smanjila. Sve više mi je potrebno manje. Posao me inspirira i daje priliku za učenje i proučavanje raznih industrija u čemu zaista svakodnevno uživam. Kada ne bih voljela ono što radim, to bi se itekako osjetilo i ne bih mogla biti uspješna u ovom poslu već 12 godina. Okružena sam ljudima koje volim, radim posao kojeg volim i samim time se stvorila jedna životna sinergija koja mi odgovara i savršeno funkcionira.

Razgovarala: Obiljka

Share.

Leave A Reply