Katarina Braovac – Klijent

3

Obiljka je razgovarala s Katarinom Braovac, direktoricom društva Klijent d.o.o. s višegodišnjim iskustvom u pružanju računovodstvenih usluga, obračuna plaća te poslovnog i poreznog savjetovanja i stručnim timom od 8 osoba.

Obiljka: Posao kojim se bavite iznimno je složen, možete li ga približiti našim čitateljima i čitateljicama i predstaviti se?

Katarina: Složen je ponajprije zbog propisa i državnog aparata koji nikako ne olakšava situaciju poduzetnicima. Vodim mikro poduzeće koje se bavi poslovnim i financijskim savjetovanjem, računovodstvom i poreznim savjetovanjem. Posao je kompliciran utoliko što zahtijeva dobro poznavanje propisa, praćenje njihovih promjena, kao i njihovu pravilnu primjenu na poslovne subjekte. Poduzeće vodim od 2008. i od tada do danas bilježimo kontinuiran rast prihoda i zaposlenih. Trenutačno u timu imamo sedam vrhunskih stručnjaka, ja sam osma.

Obiljka: Što za Vas znači uspjeh i kakve ciljeve ste si postavili na poslovnom putu?

Katarina: Ne mogu reći da sam se ikad vodila idejom klasičnog uspjeha. Naprotiv, uobičajeni odgovori poput ostvarivanja prihoda od…, osvajanja tržišta u…, surađivanja s…, mi nikad nisu bili interesantni i to je jasno svakome tko surađuje sa nama, a pogotovo članovima mog tima. Mnogi nas zbog ostvarenog rasta i potražnje za nama smatraju uspješnima. Cilj mi je uvijek bio služiti ljudima svojim znanjem i sposobnostima na najbolji mogući način. Istodobno, stvoriti okruženje u kojem će se ljudi osjećati prihvaćeno, gdje će znati da njihov posao ima svrhu i smisao, da su vrijedni i jedinstveni. U svemu tome sam našla sredstava i vremena da od svog prihoda poduprem neke koji nisu imali toliko sreće kao ja. Mislim da sam u tome uspjela. Za mene je pravi uspjeh rezultat neodoljive skromnosti i nesalomljive odlučnosti.

Obiljka: Bilježili ste rast i razvoj poslovanja i u vremenu krize. Koje su „tajne“ uspjeha i kakav pristup tržištu biste preporučili poduzetnicima koji tek kreću u vlastiti poduzetnički projekt?

Katarina: Točno. Usprkos crnim brojkama i krizi koja je zahvatila globalnu poslovnu scenu bilježili smo rast prihoda od 30 posto u razdoblju od zadnje četiri godine. Tajne uspjeha? Na kraju dana sve je pitanje stava. Klijenti su prepoznali naš stav koji se nije svodio samo na reciprocitet : vi nama platite – mi obavimo ugovorom propisani posao i tu priča staje. Spremni smo napraviti „mrvicu“ više. To je, s druge strane, područje gdje ljudi vašu dobornamjernost mogu zloupotrijebiti,  ali s tim se nikad nisam zamarala. Sigurna sam da svatko na kraju dobije svoju plaću. Drugi jednako bitan faktor je tim koji ni u najtežim trenucima ne odustaje i koji i kada su u pitanju najveći izazovi stoji čvrsto kao stijena i radi sve dok se posao na završi. S takvim ljudima možete apsolutno sve. Počašćena sam s njih sedam i, kako dobro kaže jedna moja kolegica: “Dobila si sedmicu na lotu!“. Svi članovi tima su visoko obrazovani i dobro znaju svoj posao. Također, surađujemo s uredom ovlaštenog poreznog savjetnika, pa smo s te strane povezani s kompatibilnim poduzećem. Usklađujemo se na dnevnoj bazi i ta suradnja je za nas win-win situacija. Poduzetnicima koji tek počinju preporučila bih ponajprije da prepoznaju potrebu ljudi oko sebe i pokušaju na nju odgovoriti na najbolji mogući način. Naša sposobnost zarađivanja novca ovisi o tome koliko se dobro povezujemo  i komuniciramo s drugima. Zavolite to što radite, uložite vrijeme i trud u to što radite! Okružite se pozitivnim ljudima i ne slušajte negativne besjede. One vas samo truju. Uzmite dan odmora, svoja 24 sata u koja ćete se napuniti kako biste mogli krenuti dalje u radni tjedan. Radite na svom karakteru i kad se popnete, ne dozvolite si da izgubite ljudsku komponentu.  Budite hrabri, a hrabrost nekad znači graničiti s ludošću. Uništite strah svojom ljubavi i radom.

Svoj um trebamo zaposliti pozitivnim mislima, a svoje ruke dobronamjernim i ispravnim radom. Tada će naše pomisli uspjeti, a naš trud urodit će dragocjenim plodovima. Uspjeh ne smije biti cilj, nego je prirodna posljedica ispravnog stava prema radu i u konačnici – prema životu. To nipošto ne znači da će vam u životu samo cvjetati ruže ako budete ispravno postupali. Ne, nikako, nailazit ćete na izazove i to često mnogo teže od onih s kojima se suočava 90 posto ljudi, ali u konačnici ćete znati: isplatilo se!

Obiljka: Čime se rukovodite u odnosu s klijentima i na čemu ste posebno zahvalni na kraju radnog dana?

Katarina: Prvo pitanje koje si moramo postaviti svakako je: čiji život mogu učiniti boljim? Zahvalna sam kad klijenti primijete da se rukovodimo ovim pitanjem. Žao mi je kad vidim da uspjeh ljude dovodi do samouzvisivanja umjesto da u nama potakne zahvalnost. Ako nam planovi uspiju, skloni smo krenuti putem koji umrtvljuje savjest i dovodi do devijacije karaktera.

Na žalost, često smo svjedoci primjera tih izmučenih ljudskih kreatura. Dovoljno je da prisustvujete poslovnim sastancima na kojima se sva energija troši na dokazivanje toga tko je „veća faca“, umjesto da se koncentrira na rješavanje problema. Pa tako, umjesto da na jednostavan način rješavate probleme, bavite se time hoćete li se svidjeti „facama“. Ili ih ne daj Bože, uvrijediti krivim potezom koji se, eto, njima baš u tom trenutku nije svidio. Ono što hoću reći je da se nikad nismo trudili oko dokazivanja „veličinama“. Kod nas svi imaju jednak tretman neovisno o tome jesu li „mali“ ili „veliki“ klijenti, jesu li „poznati“ ili „nepoznati“, to je potpuno svejedno.

Zahvalna sam prije svega što me Bog počastio sa sedam sjajnih ljudi. Pa kad bude i teških dana, mučnih situacija, borbi, sve je nekako lakše kad oko sebe imate pravi tim i kad u svom okruženju nemate ni traga toksične atmosfere. Često se na kraju dana prisjetim nekih teških situacija koje smo u uredu znale prokomentirati na šaljiv način pa nam, ustvari, to izaziva umjesto neugodne – ugodnu reakciju…

Posebno sam zahvalna kada imam prilku surađivati s ljudima koji sebe daju za pozitivne stvari, rad s takvim osobama je pravo osvježenje i umjesto da ste umorni nakon što odradite posao za njih, vi u stvari dobijete novu dozu pozitive pa sretni nastavljate dalje… Neki će se u ovome prepoznati…

Posebno sam zahvalna kad naše poduzeće dobije priliku podržati humanitarne projekte, pa umjesto svakodnevnog posla vezanog uz financije „zavirimo“ u druga područja. Uvijek se trudimo da osim financijski u tim projektima sudjelujemo i osobno, darivanjem svojeg vremena.

Obiljka: Što je za Vas obilje i zadovoljstvo u životu?

Katarina: Široko postavljeno pitanje, ali s koje god strane mu pristupimo, odgovor je uvijek jedan: ljubav.  Jasno mi je da u poslovnim krugovima ovaj pojam treba zaobilaziti u širokom luku, ali želim biti jasna: ovdje ne govorim o sentimentalnoj kategoriji iz holivudskih filmova, nego odluci da uvijek birate dobro. Nekima se odgovor možda neće svidjeti, ali ne mogu odgovoriti drukčije osim onako kako jest. Činjenica da se Bog brine za moj posao i život i da mi daje priliku da to vidim, osjetim i doživim za mene je obilje.

 

 

Share.

Leave A Reply

8 + two =