Kako se suočiti sa svakodnevnom tjeskobom

0

Koliko ste puta izjavili – Danas sam tako tjeskobna. – Biti tjeskoban u današnje vrijeme često se poistovjećuje sa zbrinutošću.

 

Ponekad je zabrinutost opravdana, konstruktivno sagledati problem može pomoći u donošenju rješenja. Prema nekim saznanjima, uska je linija razgraničenja između stalne zabrinutosti i tjeskobe.

Međutim, kad se zabrinutost pojačava i ustrajno nastavlja, malo-pomalo počinje prelaziti granice i prerasta u poremećaje izazvane tjeskobom: fobije, opsesije do paničnih napada.

Blaga zabrinutost je korisna i poticajna, ali pretjerana može biti vrlo štetna.

 

Metode samopomoći:

Koraci  koje možete poduzeti da obuzdate tjeskobu:

  1. Pažljivo registrirajte svaku situaciju i misli koje izazivaju zabrinutost.
  2. Pratite znakove tjeskobe.
  3. Usredotočite se na negativne misli, osvrnite pozornost na osjećaje i ponašanje.
  4. Zapitajte se: koju situaciju možete kontrolirati? Kakve promjene možete učiniti? Onda učinite ono što je nužno. Vrlo je važno da neke stvari koje ne možete promijeniti – jednostavno prihvatite.
  5. Prijatelji i obitelj mogu biti velika podrška, ponekad mogu lakše prepoznati i razvrstati vaše probleme od vas samih.

Ne zaboravite, svaki problem koji identificiramo i osvijestimo čini se manji, postaje manja prijetnja, a prepoznajući ga, lakše pronalazimo rješenje.

No, nije dobro ni po svaku cijenu i što prije pokušavati pronaći rješenje. Naime, u trenutku kad se javi problem, zbog napetosti i nervoze, teže razmišljamo i kako ne pronalazimo izlaz iz određene situacije, postajemo još nervozniji. Potrebno je pustiti problem da “prenoći”, smireno razmisliti i pronaći rješenje. A početnu nervozu i strah uspješno će smiriti bilo koja tehnika opuštanja. Uključite u svakodnevnicu neki oblik aktivne rekreacije, šetnja, plivanje, neki hobi mogu biti vrlo učinkovita pomoć. Ne dopustite da Vam posao, agresivni pojedinci ili svakodnevnica umanje kvalitetu života čineći od Vas zabrinutu i tjeskobnu osobu.

 

Share.

About Author

Doc. dr. sc. Dubravka Šimunović

Magistrirala je i doktorirala na Medicinskom fakultetu u Zagrebu. Od 1988. godine zaposlena je na Zdravstvenom Veleučilištu u trajnom zvanju profesor. Stručni interes usmjerila je na očuvanje mentalnog zdravlja u svim dobnim skupinama. Kao redovni profesor na Zdravstvenom veleučilištu u Zagrebu izvodi nastavu za potrebe nekoliko Studija. Kao vanjski predavač održava nastavu na Sveučilištu u Zagrebu i Osijeku. Nositeljica je strukovnih kolegija za potrebe izvođenja nastave na Visokoj školi u Prijedoru. Uz kongresna priopćenja na tuzemnoj i inozemnoj razini jedno je vrijeme aktivno sudjelovala kao predavač na međunarodnom projektu iz mentalnog zdravlja za potrebe edukacije zdravstvenih djelatnika u Bosni i Hercegovini. Na jednoj od radijskih stanica uređuje i vodi emisiju iz područja javnog zdravstva. Tijekom 2019. diplomirala je iz područja logoterapije i egzistencijalne analize.

Comments are closed.