Jutarnja meditacija

0

Dosta vas mi se žali kako bi htjeli naučiti meditirati, ali ne znate kako početi i tražite savjet. Ja nisam učitelj meditacije, niti to nudim kao svoju uslugu, no možda mogu podijeliti svoje iskustvo i par natuknica za laki start.

Za početak, ono što uvijek naglašavam, što vjerujem i živim: svi odgovori, sve tehnike, znanja i alati već su u nama. Nema tog učitelja i gurua koji nam može prenijeti svoje znanje, ako u nama nema želje/ideje/potrebe/impulsa da se to znanje produbi. Sve što mi je u životu bilo potrebno dobivala sam unutarnjim uvidima, koji su tek povremeno bivali potvrđeni i kroz vanjsku manifestaciju: od tehnike rada s mandalama, preko moje osobne prakse meditacije do nekih korisnih uvida koje dana s koristim u svojim tretmanima. Vanjski učitelj i/ili tehnika su samo to – tehnika. Koja, bez odjeka u dubini našeg bića ostaje samo  prazna posuda, forma koja samu sebe ne zadovoljava.

Zato te pozivam da se za početak zapitaš:

  • Zašto želim meditirati?
  • Zato jer to rade drugi?
  • Zato jer je moderno?
  • Zato jer sam čula dobrobiti meditacije?
  • Zato jer je fora?
  • Zašto?
  • Koja je tvoja unutarnja, iskrena motivacija da se posvetiš toj praksi?

Zašto je ovo važno pitati se. Prvo – zato jer je važno da sama sebi definiraš tu unutarnju namjeru i da tebi samoj bude jasno koji cilj meditacijom želiš postići. I drugo – zato jer ti to možda već radiš ali nisi svjesna.

Jedan razgovor koji sam vodila s klijenticom, a nakon što sam joj objasnila što meditacija znači meni i dovela je do njene spoznaje što je to što ona želi postići, rezultirao je njenim ushitom kroz spoznaju da ona već ima svoju meditativnu praksu i da ju ispoljava kroz duge šetnje šumom! Pa di ćeš bolje?!

Ili moje osobno iskustvo – nakon što sam već imala neku svoju praksu, otišla sam konačno na tečaj meditacije, da vidim kako se to stvarno radi. Negdje usred tečaja pomislim – O? I to je to? Pa to već sve znam i radim… I samo sam nastavila…

Nije uopće važno u kojoj formi dolazi rezultat, da li kroz mirno sjedenje nogu vezanih u gordijski čvor, kroz planinarenje, crtanje mandala ili štrikanje pulovera. Važno je da efekt dobrobiti za vas ne izostane.

Za one koji žele početi, a ne znaju kako, evo jedne jednostavne vježbe.

Netko to zove uzemljavanje, meni je draži ovaj izraz, jer osjećam da je upravo to ono što se dešava. Naravno – uvijek se sjetim nošenja bicikla na popravak i „molim vas centrirajte mi gume“. Kako osjećam da nisam centrirana – pa isto kako osjećam da mi gume na biciklu nisu centrirane. Laprdaju okolo, plešu, neravne su, najmanji kamičak na cesti me izbaci iz ravnoteže, nemam smjer, ravnu liniju, nisam stabilna.

VJEŽBA ZA CENTRIRANJE – MINI UVOD U MEDITACIJU

  • Jutrom kad se probudiš, nemoj samo utrčati u dan koji je pred tobom, nego posveti neko vrijeme promatranju sebe.
  • Budi sama sebi publika i snimi kako se osjećaš:
    Jesi li dovoljno spavala?
    Jesi li umorna?
    Imaš li kakve fizičke smetnje? Ukočenost? Bolove?
  • Samo pogledaj što se dešava na fizičkom planu, bez potrebe i želje da nešto mijenjaš. Samo postani svjesna sebe, svoje fizičke pojave.

Potom obrati pažnju na svoje disanje i pokušaj ga umiriti.
Diši ravnomjerno, ali bez prisile. Samo diši i budi tu, u sebi. Svaka misao koja se pojavi je samo misao – pusti ju da ode kako je i došla.

Kad si potpuno povezana sa svojim disanjem, obrati pažnju na ono što osjećaš.
Kako sam ja danas?
Jesam li tužna? Uplašena? Zabrinuta? Nervozna? Mirna i opuštena?
S čime idem u današnji dan?
Tko sam uopće ja danas? Ni jedan dan nismo iste osobe… Dozvoli si vidjeti sebe taj dan, što od sebe i dana koji je pred tobom želiš? Što unosiš u njega? Što možeš dati? Koliko možeš dati? Koliko želiš dati? Kome?

Kad definiraš kako si, tko si i s čime ulaziš u taj dan, zadrži taj osjećaj sebe i kreni obavljati uobičajene aktivnosti, ne gubeći sebe iz fokusa. Ne gubeći iz fokusa ono što si upravo definirala.

Primjerice: osjećam da nisam dovoljno spavala pa ću se kloniti teških fizičkih poslova, jer sam umorna, nedostaje mi energije, želim što mirnije dočekati večer i nadoknaditi što mi je potrebno. To znači da se neću odazvati na poziv na koncert jer nisam u elementu za koncert. Neću kuhati tri jela nego jedno, jer je to moj maksimum za taj dan.

Kada i ako mi se desi da me nešto želi izbaciti iz takta, imat ću svoju jasnoću i jednostavno ću odbiti pozive, ponude i sve što nije u skladu sa mnom taj dan. Poštovat ću sebe, ostat ću uz sebe.
Ostat ću CENTRIRANA u sebi i mali usputni kamenčić mi neće moći nauditi, ništa me neće izbaciti iz mog središta.

Radi ovo nekoliko dana za redom, pa prestani da vidiš razliku – kako se osjećaš kad si centrirana i sabrana, a kako kad te svaki i najmanji povjetarac poljulja?
Od eteričnih ulja za podršku svom svakodnevnom fokusu preporučam mješavinu WILD SPIRIT HOCUS FOCUS. Ako volite eksperimentirati samostalno preporučam mješavinu cedra i naranče. I uživaj!

Kristijana Vučetićwww.povratakdivljezene.com

Share.

Leave A Reply

5 × 2 =