Godišnji odmor – radost ili noćna mora

0

Jupiii, konačno godišnji odmor. Veselimo se tim slobodnim danima, jedva ih dočekamo, planiramo, sanjarimo… Očekujemo da će to biti najljepši dani u godini u kojima ćemo se odmoriti, ljenčariti, više se družiti s djecom i prijateljima, čitati…

Ipak, često smo već prije odmora pod stresom jer treba završiti većinu poslova, pripremiti i obitelj i sebe, misliti na milijun sitnica…

I ja se ove godine baš nekako posebno radujem odmoru. Školska godina bila je vrlo burna, stresna i naporna i nije bilo dovoljno vremena za spavanje. Kada hoću osmisliti novi projekt ili radionicu, napisati ili nešto prevesti znam da vrijeme za te aktivnosti mogu „ukrasti“ samo od sna. Kada se svi u kući smire (a tako bih trebala i ja), ja zapravo tek počnem. Ponekad se tako zadubim u posao da tek u zoru shvatim kako sam pretjerala. Kratkoročno tijelo još nekako i podnese takav stres, ali dugoročno šteta je velika, a san treba nadoknaditi.

Zato se veselim odmoru jer sam napravila sljedeće:

  • postavila sam si pitanje: što mi nedostaje i kako želim provesti odmor
  • na vrijeme sam se organizirala
  • vrlo živo zamišljam detalje mojih (ne)aktivnosti.
  • i sutra krećem na odmor.

Za ispunjenje mojih želja pobrinula se jedna draga prijateljica koja mi je prije nekoliko dana poslala mail i velikim plavim slovima napisala: „Dođi i NE MORAŠ NIŠTA RADITI. Šaljem ti poruku da se pripremiš.“

Već sama pomisao na ovaj poziv počeo je djelovati i dobila sam snagu za završiti sve potrebne aktivnosti kako bih u miru mogla otići na odmor.

Nisam neka spavalica ali ove godine se veselim spavanju bez ograničenja. Jer, što se događa – noću se tijelo regenerira i to je najbolje vrijeme za obnovu energije. Osobito su aktivni žuč, jetra i pluća koji u doba od 23 do 5 sati probavljaju otrove skupljene tijekom dana. I to ne samo otrove iz hrane i pića, nego i negativne misli i osjećaje. Optimalno je otrove otpustiti između 5 i 7 ujutro kada je dobro isprazniti debelo crijevo. Tako puni energije, odlučni i jasnih misli možemo hrabro i uspješno započeti novi dan.

Dakle, tajna uspješnog odmora je u:

  • pravovremenom postavljanju cilja i organizaciji
  • vizualizaciji idealnog odmora i ostvarenju bez kompromisa
  • opuštanju i razgradnji stresa u 5 minuta – dlanom jedne ruke nježno prekrijte čelo i tako držite dok ne osjetite olakšanje (cca. 2 – 5 minuta)
  • sunčanju – sunce je vaš saveznik za vitalnost i životni optimizam, a vitamin D se pohranjuje za zimske mjesece
  • korištenju noći za obnovu energije
  • mudrom odabiru – jer vi ste na prvom mjestu!

Kada se vratite s odmora vjerojatno će vas dočekati poslovni izazovi koji jedva čekaju da ih riješite te priprema za vrtić i školu – jer ste došli “odmorni i puni energije”. Ako baš i nije tako, teško vam se pokrenuti i ponovno postići „radnu temperaturu“ nakon odmora odaberite osobni kineziološki tretman za aktivaciju uspavanih resursa.

Vedrana Nucak, mag.cin., savjetnica fondacije za staničnu medicinu Dr. Ratha, kineziolog i logoterapeut 

 

Share.

Comments are closed.